وحشت مانی پیش از مرگ اسرارآمیزش

جزئیات جدید از ماجرای سکته قلبی یک پسر اهوازی به خاطر ترس از بازی مومو

«کرونا بس نبود، مومو هم بهش اضافه شد. آخر سکته می‌کنم» اینها آخرین جملاتی است که مانی پورحامدی در استوری‌های واتس‌آپش منتشر کرد. درست چند ساعت پیش از مرگ اسرارآمیزش؛ مرگ مبهمی که حالا خبرساز شده و نگرانی‌های زیادی در جامعه برجای گذاشته است.

مانی پورحامدی پسربچه یازده ساله‌ای است که چند روز قبل به‌طور ناگهانی جان باخت. از همان روز اول فوتش، خبرنگاری در اهواز، در توییترش نوشت که مانی به خاطر مومو و وحشت‌های این بازی خطرناک سکته قلبی کرده و جان باخته است. گفته‌ای که خیلی زود از سوی پلیس تکذیب شد.

استوری های تلخ

اما استوری‌های مانی و صحبت‌های بقیه دانش‌آموزان اهوازی صحتی است بر مومو و وحشت‌های آن؛ بازی ترسناکی که کودکان و نوجوانان را به چالش‌های مرگباری می‌کشاند. مانی که گفته می‌شود در اینستاگرام فالوورهای زیادی هم داشته، در آخرین استوری‌هایش البته در واتس‌آپ متنی نوشته و از وحشت و ترسش نسبت به بازی مومو گفته است: «کرونا بس نبود، مومو هم اضافه شد، هرچی می‌کشیم از دست این ژاپنی‌هاست.»

در یک استوری دیگر ویدیویی از خود منتشر کرده و می‌گوید: «سلام بچه‌ها، من تا اطلاع ثانوی به تماس‌های شما جواب‌نمی‌دهم. نگید مانی جواب بده، کار مهمی دارم، یا وُیس بفرست یا پیام بفرست. من به هیچ عنوان دیگر نه تماس تصویری و نه تماس صوتی را جواب نمی‌دهم. به خاطر شایعاتی که خیلی زیاد شده، آخر سکته می‌کنم.»

اینها چند ساعت پیش از مرگ مانی منتشر شده بود. پسربچه باهوش و شادی که هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که این‌طور رازآلود جان خود را از دست بدهد. این پسر در مقطع پنجم ابتدایی در اهواز درس می‌خواند. واقعیت این ماجرا در گروه‌های تلگرامی والدین دانش‌آموزان در همان مدرسه منتشر شده است. اینکه مانی به خاطر وحشت از مومو جان باخت. پسری که به صورت آنلاین درس می‌خواند. براساس شنیده‌ها گویا او بیرون از خانه حالش بد شده و تا به بیمارستان برسد جان خود را از دست می‌دهد. حالا همه متن‌های استوری این پسر صحتی است بر وحشت این بچه نسبت به بازی مومو و شایعات و واقعیت‌های این ماجرای هولناک؛ با این حال هنوز نظر قطعی پزشکی قانونی دراین‌باره اعلام نشده است و مشخص نیست که این بچه چطور جان خود را از دست داده است.

مانی در آخرین استوری‌هایش در واتس‌آپ متنی نوشته و از وحشت و ترسش نسبت به بازی مومو گفته است: «کرونا بس نبود، مومو هم اضافه شد، هرچی می‌کشیم از دست این ژاپنی‌هاست.»

تکذیب خبر

با وجود این، پلیس فتا صبح دیروز باز هم این موضوع را تأیید نکرد. سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی و ارتباطات پلیس فتا دراین‌باره به خبرآنلاین گفت: «خبر مرگ دانش‌آموز یازده ساله اهوازی به دلیل چالش مومو به هیچ عنوان تأیید نشده است. تا این لحظه، هیچ‌گونه شواهدی دال بر اینکه این چالش در کشور ما درحال انجام است، وجود ندارد. هیچ مدرکی هم مبنی بر اینکه از طریق تماس‌ یا پیام در شبکه‌های اجتماعی بتوان کسی را هک‌کرد، وجود ندارد.»

با این حال، این ماجرا همچنان در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد و باعث ترس و وحشت دانش‌آموزان والدین به‌خصوص در جنوب کشور شده است. دانش‌آموزانی که اکثرشان می‌گویند هشدار نسبت به این بازی آنها را ترسانده است.

بازداشت گروه وحشت

اما در این میان سوءاستفاده گرانی با عنوان این بازی اقدام به ترساندن مردم کردند. این گروه وحشت خیلی زود در دام پلیس گرفتار شدند. ماجرا از این قرار بود که چندی پیش فردی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: «دارنده اکانت واتس‌آپی که تصاویر پروفایل آن عروسکی به نام «مومو» و ارواح خبیثه است، اقدام به ارسال پیام بازی برای فرزندم کرده است. اما پس از مخالفت پسرم برای ادامه بازی، صاحب اکانت اطلاعات خصوصی از خانواده ما ارایه کرد. او با تهدیدات مکرر پسرم را مجاب به ادامه بازی کرده بود. این مسأله موجب ترس و دلهره در میان خانواده ما شده است.»

بررسی‌ها نشان داد که  افرادی با بهره‌گیری از شماره‌های موقت خارجی یا حتی داخلی اقدام به راه‌اندازی اکانت واتس‌آپ کرده و برای دیگران با همین روش مزاحمت ایجاد می‌کنند.  همین امر کافی بود تا پس از اقدامات پلیسی و پی‌جویی‌های فنی متهم دستگیر شود.

متهم در بازجویی‌ها گفت: «در گروه دورهمی با حضور دوستان در واتس‌آپ، مطالبی پیرامون مومو ارایه شده بود. من هم با انگیزه شوخی با پسرعمه‌ام به همراه چند تا از دوستانم اکانت‌های واتس‌آپی ایجاد کردیم. ما با شماره سیم‌کارت ناآشنا یا شماره‌های موقت خارجی اینکار را انجام دادیم. بعد تصاویر پروفایل آن را «مومو» و ارواح ترسناک گذاشتیم. به او پیام چالش وحشت دادیم. قصد ما از این کار فقط شوخی بود.»

با اعترافات این پسر سرگروه و ۶ نفر از دوستان او شناسایی شدند و اقدامات قضائی برای رسیدگی به این پرونده ویژه درحال انجام است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.