شرایط نگهداری سگ چیست؟

اعلام وصول طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک

در این طرح متقاضیان نگهداری سگ، علاوه بر تقاضای مجوز، باید هزینه‌های نگهداری و مسئولیت آن را بپذیرند و در صورت رهاسازی توله‌های آن، مجازات می‌شوند

به گزارش شهروند آنلاین؛عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: در این طرح متقاضیان نگهداری سگ، علاوه بر تقاضای مجوز، باید هزینه‌های نگهداری و مسئولیت آن را بپذیرند و در صورت رهاسازی توله‌های آن، مجازات می‌شوند.
 مجتبی ذوالنور با بیان اینکه بررسی این طرح، بیش از دو ماه است که در حال پیگیری است به تشریح جزئیات آن پرداخت و گفت: جلسات متعدد کمیسیون حقوقی و قضایی با حضور دستگاه های ذیربط از جمله سازمان بهزیستی، دامپزشکی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه، وزارت کشور، شورای شهر و شهرداری و سمن های مربوطه برگزار شد و پس از بررسی های فراوان، کلیات این طرح به اتفاق آرا در کمیسیون به تصویب رسید.

وی افزود: بررسی جزئیات طرح در کمیته مربوطه در حال اتمام است و به محض تصویب جزئیات در کمیسیون، برای بررسی در صحن علنی مجلس در نوبت دستور قرار می گیرد. منتهی با توجه به شرایط ملتهبی که در قربانی شدن دو کودک بی گناه و جریحه دار شدن احساسات عمومی پیش آمده است، به جهت احترام به افکار عمومی و همچنین حل سریعتر این معضل، بنا داریم به محض صدور گزارش کمیسیون خطاب به هیئت رئیسه، طبق ماده صد آیین نامه داخلی مجلس، با امضای پنجاه نماینده، خواستار رسیدگی خارج از نوبت این طرح در صحن مجلس شویم. اما در نهایت نمی توانیم زمان دقیقی برای بررسی و تصویب طرح مشخص کنیم چرا که این مورد در اختیار هیئت رئیسه است.

متقاضیان نگهداری سگ، باید مجوز بگیرند

ذوالنور در مورد هزینه های رها سازی سگ‌های ولگرد در کشور اینگونه توضیح داد: از میزان دقیق هزینه های مذکور اطلاع ندارم اما مصادیق فراوانی از جمله جمع آوری، واکسینه کردن و.. دارند. علاوه بر اینها ما با پدیده رهاسازی سگ ها توسط افرادی که خودشان صاحب سگ هستند مواجهیم و شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد مسئولیت توله های متولد شده از سگ هایشان را قبول نکرده و آنان را رها می کنند و اینگونه است که شاهد فجایعی از جمله قربانی شدن کودکان هستیم. لذا این مسئله در قانون معین می شود که متقاضیان نگهداری سگ، علاوه بر تقاضای مجوز، باید هزینه‌های نگهداری و مسئولیت آن را بپذیرند و در صورت رهاسازی توله‌های آن، مجازات می‌شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیته هایی در هر شهرستان با محوریت دادستان و با حضور نمایندگانی از محیط زیست، دامپزشکی، فرمانداری و جهاد کشاورزی و شهرداری تشکیل می شوند تا به تقاضای افراد و سازمان ها برای نگهداری سگ (مثلا آزمایشگاه های علمی، نگهبانی کارخانه ها، گله داران و…) رسیدگی کنند تا پس از بررسی شرایط، مجوزهای مربوطه به این افراد اعطا شود./فارس

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.