رویکرد بایدن درباره فشار اقتصادی علیه ایران چیست؟

رئیس جمهوری آمریکا در آستانه سفر به منطقه، بار دیگر به لفاظی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که اگر ایران به برجام بازنگردد، فشار اقتصادی علیه تهران ادامه دارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در آستانه سفر به منطقه در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست به چرایی انجام سفر پرداخت و ادعا کرد: تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.

او افزود: هفته آینده، من به خاورمیانه سفر خواهم کرد تا فصل جدید و امیدوارکننده‌تری از تعامل آمریکا را در آنجا آغاز کنم. این سفر در زمان حیاتی برای منطقه انجام می‌شود و منافع مهم آمریکا را به پیش خواهد برد.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: ما سرکرده داعش را در سوریه از بین بردیم و این نشان دهنده توانایی ما در مهار تهدیدات تروریستی است.

او که کشورش نقش بسزایی در جنگ یمن دارد، گفت: فرستاده‌ای به یمن انتخاب کردیم و با رهبران منطقه از جمله پادشاه عربستان برای بنا کردن پایه‌های آتش بس، تماس برقرار کردم. بعد از گذشت یک سال از دیپلماسی ما در یمن آتش بس منعقد شد و کمک‌ها به شهر‌های محاصره شده رسید.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: ما بزرگترین بسته حمایتی تاریخ را در اختیار اسرائیل قرار دادیم که ارزش آن بیش از ۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. ما در پایان دادن به جنگ غزه تنها در ۱۱ روز کمک کردیم در حالی که این جنگ می‌توانست ماه‌ها طول بکشد.

بایدن ادامه داد: عربستان شریک راهبردی ما از ۸۰ سال پیش تا کنون بوده است و هدف من از ابتدا تغییر رویکرد در روابط بود و نه قطع روابط، ریاض امروز به بازگشت وحدت در میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس کمک کرد، عربستان اکنون با کارشناسان من همکاری می‌کند تا به ثبات بازار نفت با تولیدکنندگان اوپک کمک کند، هدف من از دیدار با رهبران سعودی تقویت شراکت مبتنی بر منافع در عین حفظ ارزش‌های آمریکایی است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه نخست وزیر رژی م صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این هفته برای اولین بار در ۵ سال گذشته گفت‌وگو کردند، ادعا کرد: نشست رهبران منطقه در جده نشانه‌ای از امکان خاورمیانه‌ای با ثبات خواهد بود.

او در ادامه نوشت: خاورمیانه امن‌تر و یکپارچه‌تر از بسیاری جهات به نفع آمریکایی‌ها است. آبراه‌های آن برای تجارت جهانی و زنجیره‌های تأمینی که ما به آنها تکیه می‌کنیم ضروری هستند. منابع انرژی آن برای کاهش تأثیر جنگ روسیه در اوکراین بر منابع جهانی حیاتی است و منطقه‌ای که از طریق دیپلماسی و همکاری گردهم می‌آید به جای اینکه از طریق درگیری از هم بپاشد، به احتمال کمتری منجر به ظهور افراط‌گرایی خشونت‌آمیز می‌شود که میهن ما را تهدید می‌کند یا جنگ‌های جدیدی که می‌تواند بار جدیدی را بر دوش نیرو‌های نظامی ایالات متحده و خانواده‌های آنها بگذارد».

بایدن سپس به مسائل داخلی آمریکا پرداخت و از مواضع دولت جمهوری‌خواه دونالد ترامپ انتقاد کرد و نوشت: خاورمیانه‌ای که من به آن سفر خواهم کرد، پایدارتر و امن‌تر از خاورمیانه‌ای است که دولت من ۱۸ ماه پیش به ارث برده بود!/واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.