وضعیت ترافیکی جاده‌های شمالی و شهرهای زیارتی

براساس اعلام پلیس راهور جاده چالوس از سمت شمال کشور به سمت تهران یک‌طرفه شده است. به گفته سرپرست پلیس راهور، ترافیک در اکثر جاده‌های کشور به ویژه شهر‌های زیارتی و استان‌های شمالی کشور سنگین است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سرهنگ «احمد شیرانی»، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: از چهارشنبه هفته گذشته روند افزایشی سفر‌های جاده‌ای شروع شده و تا امروز ادامه پیدا کرده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: از ابتدای امروز روند بازگشت مسافران به مبدا آغاز شده و بیشترین مقصد سفر‌ها به استان‌های زیارتی خراسان‌رضوی، استان قم و استان‌های شمالی بوده است. متوسط افزایش تردد در جاده‌های کشور در این چند روز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۵ درصد برآورد شده است، البته این افزایش در برخی از جاده‌ها مثل جاده تهران به مشهد و همچنین تهران به قم حدود ۷۰ درصد، جاده هراز و فیروزکوه حدود ۳۵ درصد و آزادراه قزوین – رشت و همچنین جاده چالوس در حدود ۹۵ درصد سنجیده شده است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: برای تسهیل در تردد هموطنان، امروز، محدودیت‌های ترافیکی در مسیر‌های پرتردد اعمال می‌کنیم. اصلی‌ترین محدودیت ترافیکی در جاده چالوس به آزادراه تهران – شمال اعمال خواهد شد که از ساعت ۱۴ آغاز شده است. آزادراه تهران – شمال، جاده کرج از کرج، از تهران به سمت شمال ممنوعیت تردد داریم و برنامه ما این است از ساعت ۱۶ از مرزن آباد به سمت تهران و کرج یک‌طرفه اعمال کنیم تا مسافران سریع‌تر به مقصد برسند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: همزمانی سفر هموطنان و ظرفیت محدود شبکه معابر باعث شده که در جاده هراز، فیروزکوه، جاده چالوس، آزادراه رشت به قزوین و همچنین آزادراه قزوین به کرج، کرج به تهران و قم به تهران با ترافیک نیمه‌سنگین مواجه شویم.

سرهنگ شیرانی خبر داد: برای افزایش ایمنی تردد هموطنان و حذف وسایل نقلیه کندرو تصمیم گرفتیم برای تردد تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به‌جز آنهایی که مجوز حمل موادسوختی و فاسدشدنی دارند در جاده هراز، فیروزکوه، آزادراه جاده قدیم رشت به قزوین و جاده آستارا به اردبیل محدودیت اعمال کنیم./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.