هشدار در هرمزگان؛نه شنا،نه صعود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تا روز سه‌شنبه مردم مناطق شرق استان همچنان از حضور در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، مهرداد حسن زاده افزود: از مردم مناطق شرقی هرمزگان بویژه بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، سندرک، رودان و بخش‌ها و روستا‌های تابعه می‌خواهیم از فعالیت‌های تفریحی و شنا در دریای عمان و تنگه هرمز بویژه جزیره لارک خودداری کنند.

او با اشاره به رگبار‌های ناگهانی و احتمال آبگرفتگی معابر و مسیر‌ها گفت: شناور‌های سبک از رفت و آمد در دریا خودداری کنند و مردم سراسر استان بویژه مناطق شرق در تعطیلی عید سعید قربان جانب احتیاط و ایمنی را در سفر‌های بین شهری و روستایی رعایت کنند و در مسیر‌های یاد شده تردد غیرضروری نداشته باشند.

حسن زاده افزود: در مدت یاد شده با افزایش باد‌های جنوب شرقی در دریای عمان، شرق تنگه هرمز و افزایش باد غربی در جزایر خلیج فارس شاهد مواج شدن دریا و ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد و لازم است جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری در تنگه هرمز و کشتی‌های تجاری در دریای عمان تمهیداتی اندیشیده شود.

او گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه شاهد ناپایداری جوی در سطح استان هستیم و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزو: در این مدت شاهد رگبار باران و رعد و برق همراه با تگرگ، احتمال صاعقه، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در ارتفاعات بشاگرد، بستک، میناب، حاجی‌آباد، رودان، خمیر و ارتفاعات مرکزی و سواحل هستیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.