تابستانی که همه چیز را بر باد داد

تیفانی مک‌ دانیل، نویسنده‌ای بدون آموزش دانشگاهی که به شهرتی جهانی دست یافته

تیفانی مک‌ دانیل، نویسنده‌ای خودآموخته و بدون آموزش دانشگاهی خاصی که با الهام از کتاب‌های شرلی جکسون و فلانری اوکانر اکنون به شهرتی جهانی دست یافته است.

شهروند آنلاین: تیفانی مک‌ دانیل، شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و هنرمندی است که در سیرکلویلِ اوهایو زندگی می‌کند؛ نویسنده‌ای خودآموخته و بدون آموزش دانشگاهی خاصی که با الهام از کتاب‌های شرلی جکسون و فلانری اوکانر اکنون به شهرتی جهانی دست یافته است. قبل از انتشار اولین رمان خود، «تابستانی که همه‌ چیز را بر باد داد» متون منتشر نشده فراوانی در دست داشت، تا اینکه سرانجام این کتاب توسط ناشری پذیرفته شد. رمان دوم او «بتی»، در پی انتشار آن در فرانسه، مورد توجه ویژه منتقدان قرار گرفت. «بتی» به دنبال توصیف زندگی دشوار فردی هندی در دهه 1950 تا 60 در شهری خیالی در جنوب اوهایو در آمریکا، «جایزه رمان فنک 2020» فرانسه را دریافت می‌کند. نوشته‌های تیفانی مک‌ دانیل از تپه‌نوردی‌ها و جنگل‌های سرزمینی که می‌شناسد، الهام گرفته شده است.
«تابستانی که همه‌چیز را بر باد داد»، نامزد جایزه «رمان اول» گودریدز در سال ۲۰۱۶، با واقعیت‌هایی شوکه‌کننده و نفس‌گیر که به ما درباره قضاوت سریع هشدار می‌دهد و ماهیت خیر و شر را زیر سوال می‌برد، میان حال و گذشته در جریان است و بازۀ زمانی خاصی را به تصویر می‌کشد، تابستان سوزان ۱۹۸۴ و شخصیت‌هایی که حتی جورج اورول هم نمی‌توانست تصورش را بکند. در این دنیا هیچ‌چیز آن‌طور که به‌نظر می‌رسد نیست، همان‌طور که کتمان و حقیقت دائماً جای خود را به یکدیگر می‌دهند، تا ابد این امر ادامه خواهد داشت. داستان، خانواده و جامعه‌ای را روایت می‌کند که در دوره‌ای سورئال زندگی می‌کنند، زمین در حال گرم شدن است و بیماری ایدز در سراسر جهان گسترش یافته است، نژادپرستی همچنان ادامه دارد و ترس و وحشت همگانی بر دنیا حاکم است.
«تابستانی که همه چیز را بر باد داد» با ترجمه روشنک ضرابی از سوی انتشارات «کوله‌پشتی» روانه بازار کتاب ایران شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.