رییس راهش را از پدرخوانده جدا کرد!

پشت پرده ثبت‌نام و انصراف حیدر بهاروند از انتخابات فدراسیون فوتبال

حیدر بهاروند روز شنبه ابتدا برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد اما چند ساعت بعد انصراف خود را اعلام کرد!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، حیدر بهاروند سال‌های سال است در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سمت دارد و ظاهرا قرار هم نیست پست خود را از دست بدهد! با توجه به قدرت نفوذ و ارتباط بهاروند با اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، در سالیان گذشته همواره شاهد آن بودیم که تمامی نامزدهای ریاست فدراسیون از این تاکتیک استفاده می‌کردند که بهاروند را به عنوان نایب‌رییس خود معرفی می‌کردند تا به این شکل بتوانند در صحن مجمع آرای مورد نیاز را از طریق او جمع‌آوری کنند.

در سمت مقابل هم بهاروند ضمن ثبت نام به عنوان رئیس، سایر نامزدهای ریاست را به عنوان نواب خودش معرفی می‌کرد.در این شرایط تصور می‌شد میرشاد ماجدی سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال که برای ریاست فدراسیون اقدام کرده نیز بار دیگر این اتفاق ویژه را درباره بهاروند رییس حال حاضر سازمان لیگ و نایب رییس دوم فدراسیون تکرار کند اما چنین ماجرایی را شاهد نبودیم.

میرشاد ماجدی سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال به همراه منصور قنبرزاده شنبه شب نیابت رییسی بهاروند را قبول نکردند تا یک اتفاق متفاوت را در آستانه انتخابات پیش روی رقم بزنند.

مخالفت ماجدی و قنبرزاده با تصمیم بهاروند نشانگر این واقعا است که رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران پس از پایان دوره سرپرستی نایب رئیسی فدراسیون و بعد از عزل عزیزی خادم از نفوذ و مقبولیت سابق برخوردار نیست و سبد رای او که در ادوار گذشته می‌توانست سرنوشت ریاست فدراسیون را رقم بزند و اصطلاحا رئیس انتخاب کند ریزش قابل توجهی داشته است، هرچند این سبد در آخرین انتخابات تجربه تلخ دوره ناکام و موقت عزیزی خادم را رقم زد.

برخی اعضای مجمع از این جریان تحت عنوان پدرخوانده‌های فوتبال ایران یاد می کنند که هیچ‌کس قدرت توان ایستادگی در تقابل با آنها را حداقل در سال های گذشته نداشته است اما تجربه مجمع اخیر فدراسیون فوتبال نشان داد که بر خلاف اراده این گروه سه عضو هیات رئیسه عزل نشدند و تنها مهرداد سراجی بود که با تصمیم اعضای این گروه و البته رای موافق بخش قابل توجه دیگری از مجمع در نهایت عزل شد اما گروه پدرخوانده ها در عزل سایر اعضای مورد نظر ناکام بودند. بر این اساس شرط پیروز در انتخابات نیز تنها تکیه به این جریان نخواهد بود و موضع مخالفان پدرخوانده‌ها را تقویت خواهد کرد.

در این شرایط پیش‌بینی می‌شود میرشاد ماجدی با ائتلافی بدون حضور حیدر بهاروند وارد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شود آن هم در شرایطی که بهاروند در دوره قبلی رد صلاحیت شد و عزیزی‌خادم نامزدی که نام او را به عنوان نایب رئیس خود معرفی کرده بود گام در انتخابات گذاشت. اینبار به نظر می رسد سرپرست فدراسیون فوتبال از تکرار اتفاق مشابه جلوگیری کرده و البته با اقدام جالب توجه شب گذشته اقتدار امپراطوری سازمان لیگ را شکسته است.

به نظر می رسد معادلات تازه‌ای در مجمع انتخاباتی هشتم شهریور شکل گرفته که شاید نقطه امیدوارکننده‌ای برای آینده فوتبال ایران باشد و به سلطه طولانی مدت یک گروه و جریان خاص در این مجمع ، هیات های فوتبال استان ها و سازمان لیگ پایان بدهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.