دموکرات‌ها بایدن را در انتخابات 2024 نمی‌خواهند/ قدرت مردم در سریلانکا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 11 جولای 2022

«قدرت مردم»؛ «سریلانکایی‌ها کاخ را تصرف کردند» عناوین گزارش فایننشال‌تایمز است. نیویورک‌تایمز گفته بیشتر دموکرات‌ها بایدن را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا نمی‌خواهند. «درز اسناد اوبر از لابی‌گری پنهانی برای فتح جهان خبر می‌دهد» عنوان گزارش اصلی گاردین است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، فایننشال‌تایمز و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

گاردین

تحقیقاتی که نشان می‌دهد چگونه شرکت تاکسیرانی اینترنتی اوبر (Uber) قوانین را زیر پا گذاشت، پلیس را فریب داد و با دولت‌ها زد و بند کرد، موضوع  گزارش اصلی گاردین است با این عنوان: «درز اسناد اوبر از لابی‌گری پنهانی برای فتح جهان خبر می‌دهد». روزنامه گاردین به اسناد اوبر شامل ۱۲۴ هزار فایل اطلاعاتی دست یافت. این اسناد نشان می‌دهد چگونه این تاکسیرانی اینترنتی در سال‌های نخست تاسیس خود با مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا مخفیانه لابی کرده و چگونه آنها به اوبر برای موفقیت در چالش‌های قانونی و قضائی و مقابله با اعتراضات اتحادیه‌های تاکسیرانی کمک کرده‌اند. به نوشته گاردین، در این دوره استارت‌آپ اوبر‌کوشید حتی به قیمت نقض قوانین و مقررات، این تاکسیرانی اینترنتی را در سراسر جهان رواج دهد!

فایننشال‌تایمز

«قدرت مردم»؛ «سریلانکایی‌ها کاخ را تصرف کردند» عناوین گزارشی است که با تصویر اصلی فایننشال‌تایمز -که مردم را در کاخ ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد- همراه شده است. در گزارش آمده: «دیروز (یکشنبه، 10 جولای) مردم در شهر کلمبو سریلانکا درون کاخ ریاست‌جمهوری جمع شدند؛ اتفاقی که یک روز پس از آنکه این مکان به اشغال معترضان مخالف دولت درآمد، رخ داد. در حالی که اعتراضات فزاینده دولت را به سمت فروپاشی برده بود، گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سریلانکا، از محل اقامت خود به مکانی نامعلوم گریخت….»

(شنبه، 9 جولای، هزاران معترض سریلانکایی وارد اقامتگاه رئیس‌جمهوری این کشور شدند، آنجا را تخریب و حتی در استخر آن شنا کردند! همچنین آنان به اقامتگاه نخست‌وزیر رفتند و آنجا را آتش زدند. در ماه‌های اخیر، سریلانکا با مشکلات اقتصادی از جمله تورم فزاینده، گرانی و کمبود سوخت، مواد غذایی و دارو روبه‌رو بوده است. به نظر می‌رسد اعتراضاتی که اخیرا در واکنش به نابسامانی‌های اقتصادی در این کشور رخ داده بود، اکنون به اوج خود رسیده است.)

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز درباره نارضایتی دموکرات‌ها از بایدن گفته و اضافه کرده در حالی که بدبینی فراگیر می‌شود، نظرسنجی‌‌ها نشان می‌دهد بیشتر دموکرات‌ها خواهان کاندیدایی جدید برای انتخابات 2024 هستند.

در گزارش آمده: «بر اساس نظرسنجی New York Times/Siena College، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، با دودلی و تردید هشداردهنده‌ای از سوی حزب خود روبه‌روست و 64 درصد از رأی‌دهندگان دموکرات می‌گویند که ترجیح می‌دهند از گزینه جدیدی در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری  2024 حمایت کنند؛ در حالی که رأی‌دهندگان هم در سراسر کشور به رهبری او خوشبین نیستند. نگرانی‌های گسترده درباره اقتصاد و تورم، آشکارا روحیه ملی را به سمت ناامیدی، هم از بایدن و هم مسیری که کشور در آن قرار دارد، سوق داده است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.