اینبار برکناری‌ات شایعه نیست، آقای دراگان!

علی دایی، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام؛ 3 گزینه نهایی جایگزینی اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌ملی

سرانجام آنچه پیش‌بینی‌اش را می‌کردیم اتفاق افتاد و دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کنار رفت.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، دراگان اسکوچیچ امیدوار بود که تعداد روزهایی که هدایت تیم ملی را برعهده دارد به بیش از هزار برسد و رزومه نشستن روی نیمکت یک تیم در جام جهانی را نیز به خود اضافه کند، اما او بعد از 885 روز از دریافت حکم سرمربیگری‌اش برکنار شد!

با عبور از شایعات مختلف طی روزهای گذشته درباره برکناری اسکوچیچ همانطور که پیش‌بینی می‌شد این مربی کروات 53 ساله سرانجام حکم عزل خود را از کمیته فنی فدراسیون فوتبال دریافت کرد و دیگر حق نشستن روی نیمکت تیم ملی را ندارد.

درباره اسکوچیچ طی ماه های گذشته همواره شایعه جدایی وجود داشت اما هر بار این موضوع از سوی مقامات فدراسیون فوتبال تکذیب شد؛ تا اینکه بعد از جلسه ای که مقامات دولت و به خصوص محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور درباره وضعیت تیم ملی برگزار کردند شایعات درباره جدایی اسکوچیچ به واقعیت نزدیک شد. در نهایت کمیته فنی فدراسیون فوتبال عصر دوشنبه جلسه‌ای حدودا دوساعته را با حضور همه اعضا تشکیل داد و تصمیم بر برکناری این مربی کروات از هدایت تیم ملی گرفت.

در جلسه عصر دوشنبه اعضای کمیته فنی نظرات خود را بیان کردند و در مورد مسائل مختلف اظهارنظر داشتند و به بحث و بررسی کارنامه دراگان اسکوچیچ پرداختند. در نهایت و پس از پایان اظهارنظر تمام اعضای کمیته فنی، جمع بندی به این شکل شد که اکثریت قاطع اعضای کمیته فنی، رای به برکناری دراگان اسکوچیچ دادند. این در حالی است که هفته گذشته جلسه غیررسمی برخی اعضای کمیته فنی در وزارت ورزش با همین موضوع نیز برگزار شد که نتیجه آن هم اخراج اسکوچیچ بود.

قرار است جلسه کمیته فنی به تفصیل مورد بررسی اعضای فدراسیون فوتبال قرار است و بعید است که نظری متفاوت با موضع این کمیته از سوی تصمیم‌گیران فوتبال ایران گرفته شود.

حالا با توجه به قطعی شدن برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی ایران، مهم ترین بحث انتخاب جایگزین او است. در این خصوص نام کارلوس کی‌روش مربی پرتغالی و البته مربیان پرشمار ایرانی به میان آمده اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

بر اساس اعلام قاسمپور سخنگوی کمیته فنی فدراسیون علی دایی، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام سه گزینه اصلی این کمیته برای سرمربیگری تیم ملی هستند و باید جمع‌بندی کاملی در این زمینه صورت بگیرد.

قرار است بعد از جلسه‌ای که مدیران فدراسیون طی روزهای آینده با اسکوچیچ برگزار می‌کنند و توافق با این مربی درباره جدایی و بر سر مسائل قراردادی او، درباره جانشین این مربی نیز تصمیم‌گیری شود. موضوع انتخاب سرمربی جدید تیم ملی در فضای مجازی با واکنش های متعددی مواجه شده اما چیزی که مهم است، تصمیم مسئولان وزارت ورزش و همچنین مدیران فدراسیون فوتبال در این خصوص خواهد بود. باید دید در نهایت چه کسی سکان هدایت تیم ملی را در جام جهانی قطر برعهده خواهد گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.