جزئیات دردناک مرگ دختربچه 4 ساله در پارک

شهردار منطقه 15، شهردار ناحیه 5 و پیمانکار فضای سبز پس از مرگ یک کودک بازداشت شدند

چهار سال داشت. با پدر و مادرش به فضای سبز رفته بود و می‌خواست در میان چمن‌ها عکس یادگاری بگیرد. بازیگوشی و شیطنت‌ها و خنده‌هایش قطع نمی‌شد. روز تعطیل رفته بودند تا کمی تفریح کنند. اما این تفریح به قیمت جان دختربچه تمام شد. چمن فضای سبز او را بلعید. طوری حتی هیچ‌کس متوجه این ماجرا نشد. هیچ‌کس نفهمید که این دختربچه چطور در میان آن همه چمن سبز ناپدید شد. همه جا را دنبالش گشتند، غافل از اینکه او در عمق 46 متری زمین آرام گرفته بود. فضای بالای این حفره با چمن پر شده بود و کمتر کسی می‌توانست پی به آن چاه یا قنات ببرد. درنهایت پس از نیم‌ساعت این دختربچه را از چاه بیرون کشیدند، ولی دیگر نفس نمی‌کشید.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ ماجرا به عصر روز یکشنبه برمی‌گردد. ساعت 19 بود که به ماموران کلانتری 157 مسعودیه خبر فوت یک دختربچه در فضای سبز رسید. بلافاصله ماموران پلیس راهی محل حادثه شدند. تحقیقات نشان داد که یک دختربچه تبعه افغانستان به داخل چاه در فضای سبز رمپ خاوران به سمت سه‌راه افسریه سقوط کرده است. این دختربچه بعد از انتقال به بیمارستان بعثت با وجود تلاش پزشکان جانش را از دست داد. این چاه قنات‌مانند، بخشی از فضای سبز بود که 46متر عمق داشت. اما رویش با چمن پوشانده شده بود و زیاد مشخص نبود.

اعزام کارشناس به محل حادثه

با اعلام این خبر بازپرس جنایی در جریان ماجرا قرار گرفت و پیگیری‌های لازم در این‌خصوص آغاز شد. قاضی در ادامه دستور اعزام کارشناس حوادث کار به محل حادثه را  صادر کرد.

در بررسی کارشناسان مشخص شد که روی دهانه این چاه با چمن پوشانده شده بود و مشخص نبود. حتی میزان چمن‌های دور دهانه این چاه نسبت به بقیه فضای سبز بیشتر بود. همچنین در ادامه مشخص شد که این دختربچه برای گرفتن عکس از پدر و مادرش فاصله گرفته و به عقب رفته بود. او بدون اینکه ببیند پایش را روی چاه می‌گذارد و درون این چاه عمیق سقوط می‌کند.  پدر و مادرش هم او را ندیده بودند و در عرض چند ثانیه غیب شده بود. با توجه به اینکه دور این چاه با چمن پوشانده شده بود، هیچ‌کس نمی‌توانست متوجه آن شود.

اظهار بی‌اطلاعی مسئولان شهرداری

خانواده این دختربچه از شهرداری و پیمانکار فضای سبز شکایت کردند. بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران نیز دستور بازداشت شهردار منطقه 15، شهردار ناحیه 5 و پیمانکار را صادر کرد. هر سه نفر در کمتر از ۲۴ ساعت به دادسرا رفتند و تحقیقات از آنها درخصوص مرگ این دختربچه آغاز شد آغاز شد.

ماموران شهرداری در تحقیقات گفتند که از وجود چاله خبر نداشتند و نمی‌دانستند که این چاه در آنجا وجود دارد و گرنه حتما دستور پر کردن آن را صادر می‌کردند.

پیمانکار نیز در تحقیقات گفت: «دو سال قبل کار پیمانکاری فضای سبز را برعهده گرفتم، ولی فقط وظیفه بازسازی این فضای سبز را بر عهده داشتم. نظارت پرکردن چاه یا قنات به عهده من نبود.»

ادامه تحقیقات

این در حالی است که شهردار و تیم مسئولان شهرداری هفته گذشته از همین فضای سبز بازدید کرده بودند، اما آنها در تحقیقات درخصوص این بازدید نیز اعلام کردند که این چاه را ندیده و متوجه آن نشدند تا دستور پرکردن و ایمن‌سازی آن را صادر کنند.

در ادامه قرار شد که هیأت سه نفره کارشناسی به محل حادثه اعزام شوند، آنجا را بررسی و نتیجه و علت را اعلام کنند. آتش‌نشانی هم باید پس از بررسی محل نظر خود را اعلام کند.

همچنین به دستور بازپرس جنایی، تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

اطلاعیه شهرداری

این در حالی است که در ادامه شهرداری منطقه ۱۵ درباره حادثه سقوط مرگبار در فضای سبز سه‌راه افسریه توضیحاتی ارایه کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ آمده است: «در پی وقوع حادثه تلخ و ناگوار سقوط کودک در حفره فضای سبز یکی از رمپ‌های سه‌راه افسریه در میدان بسیج؛ به اطلاع می‌رساند، ساعت ۱۸:۴۵ روز یکشنبه ۱۹تیرماه ۱۴۰۱ طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی وقوع یک حادثه در رمپ فضای سبز سه‌راه افسریه گزارش شد. به محض اطلاع به شهرداری منطقه ۱۵ مدیران و کارشناسان این منطقه در محل حادثه حاضر شدند و ضمن امدادرسانی به بررسی ابعاد حادثه پرداختند.

بررسی‌های اولیه این منطقه نشان می‌دهد هیچ چاه حفری و جذبی در محل مذکور وجود ندارد و چاه آبیاری سه‌راه افسریه در فاصله ۵۰ متری از محل حادثه قرار دارد که فعال بوده است. تمام موارد ایمنی لازم درخصوص آن رعایت شده است. محل حادثه نیز روزانه به‌صورت مستمر از سوی مسئولان و کارشناسان فضای سبز بازدید می‌شده و تاکنون در هیچ گزارشی به وجود حفره اشاره نشده است. همچنین ماشین چمن‌زنی تراکتوری روزانه در محل فوق در حال تردد و فعالیت بوده است.

اظهار تاسف

حادثه به نحوی رخ داده که کودک پس از حضور در فضای سبز به یکباره در آن سقوط کرده و حادثه‌ای غیرمترقبه و نادر رقم زده است. بنابر بررسی‌های اولیه صورت‌گرفته حفره محل حادثه در کنار میله قنات موسوم به صدرالاعظمی به یکباره ایجاد شده و این رشته قنات‌ها بیش از ۶۰ سال است که غیرفعال بوده و دهنه آنها در سنوات گذشته قبل از احداث سه‌راه افسریه پر شده است. رمپ مذکور در سال‌های ۱۳۷۲ احداث شده و شهرداری منطقه در این دوره زمانی به عنوان بهره‌بردار مسئولیت نگه‌داشت فضای سبز احداثی را برعهده داشته است.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ ضمن ابراز تاسف از حادثه پیش آمده، به دلیل دلخراش‌بودن آن تا تعیین ابعاد آن در کنار خانواده متوفی خواهد بود. لازم به ذکر است، مراتب از طریق کارشناسان اداره حقوقی و متخصصان شهرداری در حال پیگیری است و به محض روشن‌شدن ابعاد حادثه، اطلاعات مربوطه متعاقبا اعلام می‌شود.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.