انتشار نخستین تصویر جیمز وب تا ساعاتی دیگر

امشب ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت تهران نخستین تصویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب منتشر می‌شود

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در توئیتی اعلام کرد: نخستین تصویر رنگی این تلسکوپ در کاخ سفید و توسط جو باید رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر خواهد شد. این تصویر ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۱:۳۰ بامداد سه‌شنبه به وقت ایران) از وب‌سایت ناسا قابل مشاهده خواهد بود. سایر تصاویر این مجموعه نیز فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۹ به وقت تهران منتشر می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ تلسکوپ فضایی جیمز وب در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱، مصادف با چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰ به فضا پرتاب شد. این رصدخانه پیشرفته فضایی پس از گذشت یک ماه به مقصد خود در نقطه لاگرانژ ۲ رسید و راه‌اندازی ابزارهای علمی پیشرفته آن به مدت شش ماه توسط محققان در زمین پیگیری و دنبال شد.

اکنون انتظارها به پایان رسیده و این تلسکوپ که قرار است انسان را به نخستین سال‌های تشکیل جهان ببرد و اسرار کیهان را فاش کند در دو مرحله نخستین تصاویر رنگی خود را منتشر خواهد کرد. تصاویری که به گفته‌ ناسا اشک شوق به چشمان دانشمندان آورده است.

ناسا با مشارکت آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا نخستین مجموعه تصاویر تمام رنگی و داده‌های طیف‌سنجی وب را فردا سه‌شنبه (۲۱ تیر) طی یک پخش زنده در ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹:۰۰ به وقت ایران) منتشر خواهد کرد. تمام این تصاویر به صورت همزمان در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت این آژانس فضایی نیز منتشر خواهند شد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.