تایید ورود ژاپن به موج هفتم کرونا

رئیس هیئت کارشناسان کرونا در ژاپن، از افزایش ۱۲۰ درصدی تعداد مبتلایان در این کشور خبر داد

این مقام ژاپنی تاکید کرد بدون شک کشورش وارد موج هفتم ابتلا ویروس کرونا شده است، اما در حال حاضر نیازی به محدودیت‌های جدید نیست.

به گزارش شهروند آنلاین؛ شیگرو اومی گفت: افزایش میزان ابتلا، نشان دهنده موج جدید کرونا است و احتمالاً به دلیل گسترش زیرشاخه BA ۵ نوع امیکرون است که گفته می‌شود بسیار قابل انتقال است. اومی پس از دیدار با فومیو کیشیدا در دفتر نخست‌وزیری افزود: به نخست وزیر گفتم اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در حال حاضر نیازی به اعمال محدودیت‌های شهری نیست.

موارد ابتلا به کرونا در ژاپن رو به افزایش است و در مجموع ۳۷ هزار و ۱۴۳ مورد جدید گزارش شده که ۱۲۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. توکیو و استان اوزاکا نیز بیش از دو برابر تعداد موارد ابتلا به این بیماری را به ترتیب با ۶۲۳۱ و ۲۵۱۵ بیمار داشته‌اند.

دولت ایالتی اوزاکا در همان روز سطح هشدار خود را از «سبز» به «زرد» یک درجه افزایش داد و از خانه‌های سالمندان در استان پرجمعیت خواست تا از روز سه‌شنبه فعلاً از پذیرش بازدیدکنندگان خودداری کنند.

هیروفومی یوشیمورا فرماندار اوزاکا در جلسه کارگروه کووید-۱۹ گفت: نکته مهم این است که چگونه می‌توانیم از شیوع موارد خوشه‌ای در خانه‌های سالمندان جلوگیری کنیم./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.