رمزگشایی از یک برکناری شبانه

با چهره نامرئی انتخابات فدراسیون فوتبال آشنا شوید

برکناری حیدر بهاروند درست چند ساعت بعد از پایان ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فوتبال، مسائل زیادی را درباره انتخابات 8 شهریور نشان می‌دهد.

به گزارش شهروندآنلاین، ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال روز دوشنبه به پایان رسید و با وجود ثبت‌ نام برخی چهره‌ها می‌توان مهدی تاج و میرشاد ماجدی را اصلی‌ترین رقبای انتخابات دانست. با این حال، شاید بتوان گفت بمب خبری اصلی بعد از پایان ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال شب‌هنگام در میدان شیخ بهایی تهران منفجر شد؛ آنجا که میرشاد ماجدی، سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال در نامه‌ای چهار خطی حکم به برکناری حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران داد!

اما راز این برکناری چه بود؟ حیدر بهاروند در بسیاری از انتخابات فدراسیون فوتبال نقش تعیین‌کننده و تاثیرگذاری داشته، اما او برخلاف بسیاری از مدیران فوتبالی همواره در سکوت خبری فعالیت و از حضور در رسانه‌ها دوری کرده است. بهاروند به دلیل فعالیت‌ در بخش‌های مختلف از بازیکنی گرفته تا مدیرعاملی و رئیس هیات فوتبال، به تمامی چم و خم‌های فوتبال و پروسه انتخاباتش آگاهی کامل داشته و دارد و به نظر می‌رسد که مخالفانش با برکناری‌ او تلاش کردند قدرت این مدیر در سایه فوتبال را در انتخابات از بین ببرند.

در واقع اگرچه نامه برکناری بهاروند را ماجدی امضا کرده، اما امکان دارد این دستور با تصمیم یکی از نامزدهای تیم رقیب کارسازی شده باشد! همان فردی که می‌دانسته حضور حیدر بهاروند در سازمان لیگ به معنای باخت است. به همین دلیل هم تحمل حضور یک ماهه او را در صندلی ریاست سازمان لیگ نداشته و از این هراس داشته‌ که باز هم بهاروند سرنوشت انتخابات 8 شهریور را مثل انتخابات دو سال پیش تغییر بدهد! جایی که شهاب عزیزی خادم جلوتر از آجورلو و کیومرث هاشمی بر صندلی ریاست نشست.

دوستان رئیس سابق سازمان لیگ مدعی هستند بهاروند به دلیل رسم و رسوم مدیریتش و اهمیت فراوانی که برای روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها قائل است بدون داشتن سمت رسمی در فوتبال هم می‌تواند درصد قابل توجهی از آرای اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را با خود همراه کند. در واقع برکناری بهاروند شروع رقابت انتخاباتی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال قبل از اعلام تایید صلاحیت‌هاست.

بنابراین شاید 8 شهریور 1401 نقش مرد نامرئی که همان رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال ایران است در انتخابات مهم‌تر از گذشته شود و ممکن است بار دیگر از صندوق رأی مجمع فدراسیون فوتبال نام نامزدی به عنوان رئیس آینده فوتبال بیرون بیاید که شاید کم‌شانس‌ترین نامزد بوده و باعث شگفتی شود. شاید هم برکناری بهاروند چندان مورد اعتنا قرار نگیرد و اتفاقات دیگری در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال رخ دهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.