چرا به این تیم عشق می‌ورزیم؟

نسل جدید والیبال ایران همه را به آینده امیدوار کرده است

تیم ملی والیبال ایران با وجود پوست‌اندازی و استفاده از ترکیبی کاملا جوان توانسته چشم‌ها را به خود خیره کند و امیدها را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، صعود از مرحله اول لیگ ملت‌های والیبال جهان برای تیم ایران که با ترکیبی کاملا جوان و پوست‌انداخته در این تورنمنت شرکت کرد، اتفاقی کاملا مهم و ویژه بود. هفتمی در جدولی که غول‌های والیبال دنیا در آن حضور داشتند برای تیمی که در اوایل مسابقات مخاطبان عام والیبال شاید نام دو، سه نفرشان را بیشتر نشنیده بودند و برد مقابل تیم‌های قدرتمندی مثل لهستان، آمریکا و صربستان همه والیبال‌دوستان را به آینده این تیم امیدوار کرده است.

حالا والیبال ایران که تغییرات بسیاری در طول ماه‌های گذشته در بحث فنی و نیروی انسانی به خود دیده، به یک پتانسیل تازه و جدید تبدیل شده و قطعا نسبت به دور اول همین لیگ ملت‌ها بسیار دوست‌داشتنی‌تر به نظر می‌رسد.

نسل جدید چگونه خود را نشان داد؟

اگر 20 سال پیش درباره والیبال ایران با یک خارجی حرف می‌زدید، قطعا او شناخت زیادی نداشت. معماری و توسعه امکانات این رشته و البته سرمایه‌گذاری روی نوجوانان و جوانان پرتعداد دگرگونی بزرگی ایجاد کرد و باعث شد رفته‌رفته نسلی طلایی برای تیم ملی بزرگسالان ایران ساخته شود و نام‌هایی را بشنویم که حالا جزو محبوب‌ترین‌ها در بین طرفداران ورزش کشور و به‌خصوص والیبال هستند؛ ستاره‌هایی مانند سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، فرهاد ظریف، فرهاد قائمی، عادل غلامی،‌ پوریا فیاضی، مهدی مهدوی، شهرام محمودی، آرمین تشکری و … که حالا اگر سری به صفحه اینستاگرام آنها بزنید با صد هزار دنبال‌کننده روبه‌رو می‌شوید که البته برای برخی از آنها این آمار میلیونی هم هست.

این نسل بعد از المپیک توکیو به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن سن و پایین آمدن توانایی‌های فنی‌ کنار رفت و دوره پوست‌اندازی شروع شد. از چندین ماه قبل که تیم ملی با ترکیبی کاملا جوان و جدید در مسابقات آسیایی شرکت کرد و قهرمان شد تا همین حالا که این نفرات توانایی‌هایشان را به خوبی در لیگ ملت‌های جهان نشان داده‌اند، در تیم ملی والیبال ایران دیگر خبری از آن ستاره‌های پرتعداد نیست.

اعتماد به مربی ایرانی بالاخره جواب داد

در سالیان گذشته مربیان خارجی بزرگی مثل خولیو ولاسکو، اسلوبودان کواچ، آلکنو و … به ایران آمدند و هر کدام در مقاطع مختلف هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشتند. این رفت و آمد پرتعداد خارجی‌ها و نتایج خوبی که حاصل می‌شد، دست فدراسیون را برای اعتماد کردن به مربی ایرانی می‌بست. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال که تجربیات بسیاری در طول سال‌های گذشته به دست آورده، بالاخره زنجیره ورود مربیان خارجی را به تیم ملی قطع کرد. اعتماد او به بهروز عطایی به عنوان یک مربی ایرانی، اوایل با انتقادهای زیادی مواجه شد، اما قهرمانی در رقابت‌های آسیایی که چند ماه قبل به دست آمد، ورق را تا حدی برگرداند. شروع ضعیف تیم ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها نیز بار دیگر انتقادها را افزایش داد، اما حالا که تیم ایران توانسته غول‌های دنیا را شکست بدهد و به یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌ها برسد، دوباره نام عطایی بر سر زبان‌ها افتاده و همگان به تمجید از عملکرد او می‌پردازند.

ما این جوانان را دوست داریم

قبل از شروع مسابقات لیگ ملت‌ها، وقتی لیست تیم ملی والیبال ایران برای حضور در تورنمنت اعلام شد، خیلی‌ از نام‌ها شناخته‌شده نبودند. با توجه به مصدومیت چند بازیکن که در بازی‌های آسیایی فیکس بودند، کادر فنی مجبور شد بازیکنان دیگری را جایگزین آنان کند و همین موضوع ترکیب ایران را برای لیگ ملت‌ها جوان‌تر هم کرد.

حالا که مراحل گروهی لیگ ملت‌ها تمام شده و تیم ایران به دور یک‌چهارم نهایی رسیده، دیگر هیچ‌کدام از 14 بازیکن والیبال ایران ناشناخته نیستند. حالا بسیاری از نفرات تیم ملی جزو بهترین‌های جهان قرار گرفته‌اند و برای موفقیت‌های فردی نیز تلاش می‌کنند.

به عبارت بهتر، صبر کادر فنی تیم ملی والیبال و البته حمایت‌های کارشناسان باعث شد تیم ایران در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و امیدها به داشتن آینده‌ای روشن برای این تیم زنده شود. این تیم جوان حالا دوست‌داشتنی‌تر از قبل است و قطعا باور اینکه آنها می‌توانند نسل طلایی جدیدی را برای والیبال به وجود آورند، در ذهن اکثر کارشناسان، پیشکسوتان و مخاطبان والیبال نقش بسته است. از آنجایی که هدف نهایی والیبال ایران رقابت‌های المپیک پاریس در سال 2024 است، این تیم به پشتوانه جوانان بااستعدادی که دارد و البته حمایت‌های فدراسیون از کادر فنی موفق خود، می‌تواند افتخارات بزرگ‌تری هم رقم بزند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.