وزیر دفاع اسبق، شانس اول جانشینی جانسون

تازه‌ترین نظرسنجی از اعضای حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس با موضوع انتخاب نخست‌وزیر منتشر شد

این نظرسنجی نشان می‌دهد خانم پنی موردانت وزیر دفاع اسبق انگلیس (شاغل در دولت ترزا می) از شانس بالاتری به نسبت سایر رقبا، برای پیروزی در انتخابات رهبری حزب و تصاحب کرسی نخست وزیری برخوردار است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بر اساس نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) که در آستانه رای‌گیری درون حزب حاکم صورت گرفت، پنی موردانت وزیر دفاع دولت ترزا می، ۲۷ درصد آراء را به لحاظ محبوبیت کسب کرده است. پس از او کامی بادنوچ معاون پیشین بوریس جانسون در امور زنان قرار دارد که ۱۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

ریشی سوناک وزیر دارایی مستعفی و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز که به نظر می‌رسید چهره‌های کلیدی در انتخابات پیش‌رو باشند ۱۳ درصد آراء را کسب کرده‌ و سپس تام توگندهات رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی (۸ درصد)، سوئلا بریورمن دادستان پیشین (۵ درصد)، جرمی هانت رئیس کمیته پارلمانی بهداشت (۴ درصد) و ناظم زهاوی وزیر دارایی انگلیس (۱درصد) به ترتیب محبوبیت، در فهرست نامزدهای رهبری حزب محافظه‌کار قرار دارند.

بر اساس نظر سنجی یادشده، اگر خانم موردانت به مرحله نهایی راه پیدا کند، او باز هم از شانس بالاتری نسبت به دیگر رقبا برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. یافته‌های موسسه یوگاو نشان می‌دهد که بخت پیروزی خانم موردانت در برابر خانم تراس ۵۵ به ۳۷ درصد، خانم بادنوچ ۵۹ به ۳۰ درصد، خانم بریورمن ۶۳ به ۲۵ درصد، آقای توگندهات ۶۴ به ۲۶ درصد، آقای سوناک ۶۷ به ۲۸ درصد، آقای زهاوی ۷۰ به ۱۸ درصد و در برابر اقای جرمی هانت ۷۷ به ۱۶ درصد است.

در نظر سنجی اخیر، پیش‌بینی مثبتی از احتمال پیروزی سوناک ارائه نشده و او فقط در برابر جرمی هانت از شانس بالاتری برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. محبوبیت او در قیاس با ناظم زهای نیز یکسان است./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.