۱۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا

واعظی: هیات امنا، شیوه مصرف منابع صندوق توسعه ملی را تعیین می‌کند

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: مقام معظم رهبری ضرورت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای بیماری کووید۱۹ را تایید فرمودند و نحوه و محل مصرف این منابع بر اساس سیاست هیات امنای صندوق و طبق مقررات مصوب صورت می‌گیرد.

شهروند آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی افزود: تاکنون معادل ریالی بخشی از اعتبار تخصیصی از منابع صندوق توسعه ملی برای مبارزه با بیماری کرونا پرداخت شده است و با دستور رئیس‌جمهور طی دو هفته آینده ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه ملی ساز وکار ویژه خود را دارد، تصریح کرد: ضرورت استفاده از این منابع با مجوز رهبر معظم انقلاب یا تصویب مجلس شورای اسلامی در بودجه سالانه تخصیص داده و بر اساس سیاست هیات امنای صندوق و طبق مقررات مصوب هزینه می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهوری ضمن قدردانی مجدد از موافقت مقام معظم رهبری با برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: درپی موافقت مقام معظم رهبری و ابلاغ رییس جمهوری، نحوه و محل مصرف، طبق چارچوبی که درخواست شده، انجام گرفته است.

واعظی افزود: در این مدت بانک مرکزی معادل ریالی بخشی از اعتبار تخصیصی را پرداخت کرده است و با دستور رییس‌جمهوری طی دو هفته آینده مبلغ ۱۰هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: رییس جمهوری هجدهم فروردین ۹۹ با قدردانی از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، دستورات لازم را برای تامین نیازهای ضروری در این عرصه صادر کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.