ارائه ۱۵۰ هزار مورد خدمات درمانی به زائران ایرانی حج تمتع

رئیس جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات ارائه خدمات پزشکی و درمانی به حجاج ایرانی در کشور عربستان گفت: در مجموع ۱۵۰ هزار و ۷۶۴ مورد انواع خدمات درمانی از ابتدای مراسم حج تاکنون به حجاج ارائه شده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پیرحسین کولیوند افزود: تیم مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با حضور در مکه مکرمه و مدینه منوره از روز ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته ۲۳ تیرماه، ۱۵۰ هزار و ۷۶۴ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی ارائه کرده است که از این تعداد، ۴۷ هزار و ۶۸۶ مورد، ویزیت در درمانگاه‌ها و ۱۲ هزار و ۶۱۱ مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است. همچنین در این مدت ۴۵ هزار و ۸۶۵ نسخه در درمانگاه‌ها و ۱۱ هزار و ۴۰۲ نسخه نیز در داروخانه‌ بیمارستان صادر شده است.

کولیوند به ارائه ۶۲۲۱ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو هم اشاره کرد و افزود: خدمات پرستاری شامل نوارقلب، سنجش فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان در این مدت ۲۴ هزار و ۵۷۸ مورد و ماموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران نیز ۲۰۲۱ مورد بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از بستری ۳۷۹ نفر از حجاج ایرانی در ۲۸ روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹ زائر بیمار در بیمارستان سعودی و ۵ زائر نیز در بیمارستان هلال‌احمر در مکه بستری هستند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.