رئیس جمهوری:دنبال بازکردن گره از کار مردم هستیم

رئیس جمهوری با اشاره به تصویب ۲۰۰ طرح برای توسعه و رونق اقتصادی در استان کرمانشاه، قرارگاه اشتغال استان را مأمور پیگیری جدی رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار کرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سید ابراهیم رئیسی در پایان بیست‌و‌هشتمین سفر استانی دولت که به مقصد استان کرمانشاه انجام شد، در نشستی با خبرنگاران به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر و برنامه‌‌های دولت برای رشد استان پرداخت و گفت: جمع خونگرم مردم کرمانشاه بسیار برای بنده، سفر دلنشینی را رقم زد و علاقه‌مند بودم بیشتر با مردم و دغدغه‌های آنها آشنا شوم.

رئیس جمهوری افزود: در مجموعه بازدیدها و نشست‌های انجام شده، معلوم شد که محوری‌ترین مشکل استان بیکاری است که باید از طریق ایجاد اشتغال پایدار حل شود و بیشترین اعتبارات به این موضوع اختصاص می‌یابد.

رئیسی ادامه داد: ۱۱ طرح برای این منظور تصویب شد تا اعتبارات تخصیص یافته برای ایجاد شغل که دغدغه جدی مردم و دولت است، نگرانی‌ها را برطرف کند.

رئیس‌ جمهوری اقدام دیگر دولت در سفر به کرمانشاه‌ را تخصیص اعتبار برای طرح‌های زیربنایی عنوان کرد و گفت: راه‌های مواصلاتی استان بسیار مهم است، این راه‌ها از طریق ترانزیت می‌تواند به استان برای صادرات و ارتباطات با کشورهای مجاور مرکزیت دهد و برای این مهم باید جاده‌ها ایمن و قابل استفاده باشد.

رئیسی موضوع سوم مهم در استان را کشاورزی برشمرد و با بیان‌ اینکه استان کرمانشاه قطب کشاورزی است، اظهار داشت: ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی، استان را به قطب کشاورزی تبدیل کرده و باید به کشاورزی قراردادی و تضمین خرید محصولات توجه شود.

رئیس جمهوری ادامه داد: صنایع تبدیلی هم باید مورد توجه قرار گیرد. عدم وجود این صنایع خام فروشی به وجود آورده و مشکلاتی ایجاد می‌کند و ارزش افزوده‌ای برای استان و کشاورزی ندارد.

رئیسی بخش دیگر اعتبارات تخصیص یافته به کرمانشاه را در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد و گفت: مجموعاً ۲۰۰ طرح برای توسعه استان به تصویب رسید که باید هم از سوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و هم استاندار و هم اصحاب رسانه به‌طور جدی پیگیری شود.

رئیسی سرمایه‌‌گذاری در استان کرمانشاه را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند موجب توسعه شود.

رئیس جمهوری گفت: امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف‌گذاری کردیم که با توجه به ظرفیت‌های کشور، قابل دستیابی است.

رئیسی افزود: قبل از این دولت میزان رشد اقتصادی چهاردهم یک درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۵ درصد رسید و در صورت مدیریت و کنترل نقدینگی و پایه پولی می‌توان این روند افزایشی را استمرار بخشید.

رئیس جمهوری، مهار تورم را از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هم رشد نقدینگی و هم پایه پولی قابل کنترل هستند و تصمیم ما، منضبط‌ کردن‌ دولت است.

رئیس جمهوری اظهار داشت: با سختی‌هایی مواجه هستیم اما تصمیم گرفتیم دولت منضبط باشد و اگر نظام بانکی کشور هم منضبط شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیسی ادامه داد: از محورهای مورد تصویب دیگر در مصوبات سفر استانی، آب شرب برای شهرستان‌‌های استان و تکمیل ۵ سد و تصفیه‌خانه‌های ناقص است.

رئیس جمهوری گفت: در حوزه راه و شهرسازی هم تکمیل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و تعریض و رفع نقص جاده‌ها برای جلوگیری از تصادفات در دستور کار است.

رئیسی با بیان اینکه مردم ایران اهل سفر هستند و باید مسیرهای سفر امن شوند، گفت: از اولویت‌های دولت اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز است.

رئیس جمهوری در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز تکمیل، نوسازی و احداث مدارس جدید را اولویت دولت دانست و گفت: مدارس کانکسی باید به مدارس ساختمانی مناسب تبدیل شود و خوابگاه‌های دانشجویی هم باید تکمیل شوند.

رئیسی همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های طالقانی و اسلام آباد و دالاهو را از دیگر مصوبات دولت در سفر به استان کرمانشاه عنوان کرد.

رئیس جمهوری، مسأله اشتغال را محوری‌ترین موضوع در استان کرمانشاه دانست و گفت: تأکید کردم که با همت مسئولان استان‌ و همکاری خودم مردم و جوانان عزیز، باید خانواده‌ها و به ویژه تحصیلکرده‌ها از نگرانی خارج شوند. در همین راستا تصمیم گرفته شد قرارگاه اشتغال زیر نظر معاونت اجرایی رئیس جمهوری تشکیل و فعال شود که مأموریت آن رفع بیکاری است.

رئیسی ادامه داد: اولویت کاری دولت فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و رفع برخی مشکلات اداری و مالی این واحدهاست و از زیرساخت‌های موجود باید رفع مشکل شود.

رئیسی درباره پروژه راه‌آهن غرب کشور هم گفت: ضرورت این پروژه مورد تأیید دولت است که می‌تواند در رونق تجارت و حمل و نقل زائران موثر باشد. این موضوع هم جز مصوبات سفر است و سعی می‌کنیم اعتبارات را از طرق مختلف تأمین کنیم. از آنجا که نیازهای مالی این طرح بالا است، منابع لازم باید از چند طریق تأمین شود و اتمام آن در گرو تامین اعتبار است.

رئیس جمهوری در پایان با قدردانی از اصحاب رسانه، از آنها خواست که اجرای مصوبات سفر را پیگیری کنند و تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند تا پروژه‌های نیمه‌تمام زودتر تمام شوند و در پی افتتاح‌های جدید و مراسم‌های تشریفاتی نیستیم بلکه دنبال باز‌کردن گره از کار مردم هستیم. پیگیری‌های رسانه‌ها برای اجرا و اتمام طرح‌ها مایه اطمینان دولت است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.