هشدار هواشناسی رنگ نارنجی گرفت

سازمان هواشناسی کشور نسبت به سطح نارنجی هوا در روز شنبه ۲۵ تیر و یکشنبه ۲۶ تیر ماه در جنوب سیستان و بلوچستان هشدار داد.

به گزارش شهروند آنلاین، در این اطلاعیه آمده است: رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک به ویژه در بعداز ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خیزش گرد و خاک موقت و کاهش شعاع دید همراه خواهد بود.

در اطلاعیه شماره ۲ این سازمان، آسمان استان‌های خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان همراه با وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از امروز ۲۴ تیر تا روز یکشنبه ۲۶ تیر همراه خواهد بود.

همچنین سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، خوزستان، ایلام، یزد، کرمان، سمنان و خراسان رضوی در روز‌های امروز جمعه تا یکشنبه ۲۶ تیر هشدار سطح زرد اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد و احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست و احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شده روان آب و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور به هموطنان توصیه کرد از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و خودرو‌های خود را در کنار درختان فرسوده پارک نکنند، همچنین این سازمان از آماده باش دستگاه‌های اجرایی مانند نیرو‌های امدادی، راهداری، شهرداری و وزارت نیرو خبر داد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.