واکنش وزیر خارجه به بیانیه بایدن و لاپید

حسین امیرعبدالهیان نوشت: ایران با قدرت و منطق در مسیر توسعه پایدار اقتصادی و تلاش عزتمند برای لغو تحریم‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شهروند آنلاین،وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در واکنش به بیانیه رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: با قدرت و منطق در مسیر توسعه پایدار اقتصادی و تلاش عزتمند برای لغو تحریم‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهیم و هرگز از حقوق مسلم ملت بزرگ ایران کوتاه نخواهیم آمد.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه نوشت که دستیابی به توافق خوب، قوی و پایدار هدف ماست اما بی‌تردید خیمه‌شب‌بازی کاخ سفید و صهیونیسم در منطقه، ما را مصمم‌تر می‌سازد.

همزمان با کنفرانس خبری «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، دو طرف در بیانیه مشترکی بر تعهد آمریکا در راستای ایجاد یک ساختار منطقه‌ای در راستای تعمیق بیشتر روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه و گسترش آن با دیگر کشورهای عربی و اسلامی تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی [ادعایی] این رژیم در منطقه همچنان پایبند است و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این نتیجه استفاده کند و همچنین خود را متعهد به مقابله با فعالیت‌های مستقیم ایران یا فعالیت‌هایی که از طریق گروههای همسو با خود همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی انجام می‌دهد، می‌داند.

رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته، وارد فلسطین اشغالی شد و با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت، «اسحاق هرتزوگ» رئیس، بنی گانتز وزیر جنگ و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق این رژیم و همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم دیدار کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.