تحویل اعتراض کتبی ایران به حکم صادره علیه حمید نوری

احمد معصومی‌ فر نوشت: ضمن تسلیم یادداشت رسمی، مراتب اعتراض شدید ایران نسبت به رویکرد سیاسی در بیانیه و حکم صادره را به مقامات سوئد ابلاغ کردم.

به گزارش شهروند آنلاین،سفیر ایران در استکهلم در پی حکم صادره دادگاه سوئد علیه حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در این کشور امروز ۲۴ تیر در صفحه شخصی خود نوشت: در ملاقات صبح امروز با آقای «رابرت ریدبرگ»، قائم مقام وزارت خارجه سوئد ضمن تسلیم یادداشت رسمی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به رویکرد سیاسی در بیانیه و حکم صادره از سوی دادگاه محلی استکهلم و اتهامات واهی و فاقد وجاهت قضایی علیه جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کردم.

بعدازظهر دیروز پنجشنبه، دادگاه سوئد اعلام کرد که حمید نوری را به اتهام آنچه «جنایت جنگی» و «قتل عمد» خوانده به حبس ابد محکوم کرده است.

حبس ابد در قانون قضائی سوئد، بالاترین حکم ممکن است.

حمید نوری که به‌گفته ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و نیز خانواده او در جریان بازداشت (از ۱۸ آبان ۱۳۹۸) و محاکمه از حقوق اولیه بر اساس قوانین قضائی سوئد و نیز کنوانسیون‌های بین‌المللی محروم بود، بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده است و حتی از حق انتخاب وکیل و نیز دسترسی به وکیل تسخیری که توسط دستگاه قضائی سوئد تعیین شد هم محروم بود./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.