آیا «عصر جدید» احسان علیخانی برنامه موفقی بوده؟

به گزارش شهروندآنلاین؛ مجید اسماعیلی یکی از داوران «عصر جدید» است. تهیه‌کننده تلویزیون و مدیرعامل موزه سینما که در سری سوم این برنامه پشت میز داوری نشست و در مواردی نیز با صحبت‌هایش درباره اجراهای شرکت‌کنندگان برنامه موج‌های رسانه‌ای به وجود آورد که در دیده‌شدن برنامه و البته استعدادها نقش زیادی داشت. اسماعیلی که پیشتر به خبرگزاری صبا گفته بود که «به هیچ وجه نباید از «عصر جدید» بیشتر از یک برنامه استعدادیابی که هدفش الهام‌بخشی و تاثیرگذاری است، انتظار داشت»؛ حالا در آخرین روزهای «عصر جدید» پای این برنامه و اهداف بلندبالایش در زمینه استعدادیابی ایستاده است.

 

-آیا به نظرتان «عصر جدید» در زمینه استعدادیابی موفق بوده؟

مهم‌ترین هدف «عصر جدید» استعدادیابی بوده. بحثی که البته منحصر به صداوسیما نمی‌شود و خانواده و مدرسه و مراکز آموزشی و البته خود شخص نیز باید از همان ابتدا -تا زمانی که آن استعداد هدایت شده و در مسیر مناسب خود قرار گیرد- این هدف را در برخورد با کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دهند. ولی به هر حال، در پاسخ به پرسش شما باید گفت که «عصر جدید» اولین تاثیری که گذاشت، اهمیت دادن به جریان استعدادیابی به خصوص در نهاد خانواده بود. به عبارت بهتر این برنامه نه‌تنها خودش را به عنوان یک نهاد استعدادیاب معرفی کرد، بلکه به خانواده‌ها هم درباره ارزش و اهمیت استعدادیابی آموخت و موجی در جامعه به راه انداخت.

 

آیا از این نظر «عصر جدید» را موفق می‌دانید؟

اینکه در این چند سالی که «عصر جدید» روی آنتن بوده، دیگر کمتر شاهدیم که یک نفر را بی‌استعداد یا بی‌هوش بنامند؛ به این معناست که این برنامه تاثیرگذار بوده و نشان داده که در وجود هر کس می‌توان یک نابغه یافت. حالا چه این نابغه جسمی باشد و چه یک نابغه ذهنی. این البته به نفع جامعه نیز هست. چون این را دیگر همه می‌دانند که در دنیای امروز هر جامعه‌ای که مجموعه استعدادهای کشف‌شده‌ آن بیشتر باشد، جامعه پیشرفته‌تری به شما می‌آید.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.