آخرین نفس‌ها/هپروت/تفاوت مازیار‌ها

مرور روزنامه های صبح کشور

روزنامه های امروز به بررسي اثرات حذف صفر از پول ملي ، بی‌آبی دریاچه ارومیه ، حذف نام «وريا» در مسابقه اسم و فاميل برنامه خندوانه ، مصرف نفت در سال میلادی جاری و آینده ، حبس ابد حمید نوری ، کژ‌تابی در مفهوم براندزای ، تغییر جنسیت یکی از هنرمندان کشورو… پرداخته بودند

به گزارش شهروند آنلاین؛ امروز سفر رئیس جمهور امریکا به منطقه و حضور در سرزمین‌های اشغالی و عربستان سعودی در صدر توجه و تحلیل برخی از مطبوعات بود. روزنامه های امروز همچنین به بررسي  اثرات حذف صفر از پول ملي ، بی‌آبی دریاچه ارومیه ، حذف نام «وريا» در مسابقه اسم و فاميل برنامه خندوانه ، مصرف نفت در سال میلادی جاری و آینده ، حبس ابد حمید نوری ، کژ‌تابی در مفهوم براندزای ، تغییر جنسیت یکی از هنرمندان کشورو… پرداخته بودند. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

 

پایان رژه صفرها

روزنامه آرمان ملی: در چند روز اخير تصوير اسکناس‌هاي هزار و دو هزار توماني که با امضاي عبدالناصر همتي رئيس کل سابق بانک مرکزي در فضاي مجازي منتشر شده بود و در آن همچون تراول چک‌هاي 50 و 100 هزار توماني صفرها رنگ باخته بودند و اعداد پررنگ و درشت خودنمايي مي‌کردند با بازتاب گسترده‌اي همراه بوده است، اگرچه در اين ميان برخي از رسانه‌هاي حامي دولت با استناد به اينکه طراحي و امضاي اين چک‌ها به رياست همتي بر مي‌گردد سعي در سوءاستفاده‌هاي رسانه‌اي بودند اما انتشار و چاپ اين اسکناس‌ها که به زودي در نظام مالي کشور توزيع خواهند شد اين ذهنيت را ايجاد کرده دولت سيزدهم سعي دارد از اين طريق کمي از التهابات بازار را کاهش دهد موضوعي که به اعتقاد کارشناسان درشرايطي که کشور با مشکلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌کند حذف صفر از پول ملي نه تنها تاثيري در زندگي مردم نخواهد داشت بلکه سرگرداني آنان را بيش از پيش مي‌کند و يا اينکه کاهش صفر نه ثروت ملي را افزايش مي‌دهد و نه تورم را کاهش مي‌دهد بلکه بازي با اعداد است که مشکل تورم را حل نمي‌کند و اگر به گفتارشان صادق بودند بايد تاکنون دست به بالابردن ارزش پول ملي مي‌زدند.

 

آخرین نفس‌ها

روزنامه ابتکار:صدای فریاد بی‌آبی دریاچه ارومیه مدت‌هاست که بلند شده، اما متاسفانه علی‌رغم اقدامات کم‌وبیش مسئولان هنوز دردی دوا نشده و هر روز خبرهای بد بیشتری از وضعیت این دریاچه مخابره می‌شود.دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های ایران و از آن مهم‌تر یکی از نمادهای مهم کشور شناخته می‌شد که کم‌جان شدن آن در طول سال‌های گذشته واکنش‌های متعددی از سوی آب شناسان بین المللی را دربرداشت اما متاسفانه با گذشت زمان طولانی از نفس زدن های این دریاچه هنوز مشکل به طور ریشه‌ای برطرف نشده است.قصه پر غصه‌ی دریاچه ارومیه سال‌ها است که مانند زاینده رود و داستان خشکی تالاب‌های کشور از طریق اخبار و یا از زبان محلیان منطقه به گوش می رسد. داستان غم انگیزی که نه تنها تبعات زیست محیطی آن پس از خشک شدن دریاچه جبران ناپذیر است، بلکه خیل عظیم مهاجرت مردم منطقه را نیز بدنبال خواهد داشت.از زمان آغاز بصدا درآمدن زنگ خطر خشکی دریاچه ستادی بنام ستاد احیاء برای نجات دریاچه تشکیل شد و اقداماتی در قالب پروژه‌های مختلف برای صرفه‌جویی در آب و انتقال آب به دریاچه ارومیه آغاز شد و تا حدودی دریاچه فیروزه‌ای شمالغرب که دومین دریاچه شور دنیا است را از خشک شدن نهایی نجات داد اما مدتی است که خبری از این ستاد و اقدامات آنها نیست و آنگونه هم که گفته می‌شود، دولت هیچ بودجه‌ای برای دریاچه اختصاص نداده است.

 

صدا و سيماي يك جناح

روزنامه اعتماد:يك‌بار ديگر رفتارهاي عجيب و غريب در يكي از برنامه‌هاي صدا و سيما، باعث بروز دامنه وسيعي از اعتراضات در فضاي عمومي و شبكه‌هاي اجتماعي شد. تصاوير مرتبط با حذف نام «وريا» در مسابقه اسم و فاميل برنامه خندوانه به اين بهانه كه ممكن است يادآور نام «وريا غفوري» فوتباليست ايراني باشد، آنقدر در شبكه‌هاي اجتماعي بازنشر شد كه نهايتا به مهم‌ترين سوژه روز گذشته توييتر و اينستاگرام و… بدل شد. هرچند رامبد جوان و برخي مديران مياني اين رسانه تلاش كردند تا با انتشار برخي توضيحات، موضوع را به يك تصميم‌سازي فردي تنزل بدهند، اما اين توضيحات نيز نتوانست از حجم انتقادات از صدا و سيما بكاهد. صدا و سيمايي كه ديگر نسبت چندان نزديكي با مطالبات مردمش ندارد و بيشتر به تريبوني براي يك جناح سياسي خاص بدل شده است. كاربران ايراني اما با اشاره به سانسورهاي عجيب در برنامه‌هاي مختلف صداوسيما اين نوع رفتارها را برخلاف رويكردهاي فراگير يك رسانه انحصاري ارزيابي مي‌كردند كه قصد دارد صداي مردم را منعكس كند. اين در حالي است كه طي سال‌هاي اخير با تصميم نمايندگان مجلس وظيفه صدور مجوز براي برنامه‌هاي اينترنتي و شبكه نمايش خانگي نيز به صداوسيما (ساترا) سپرده شده است. به بهانه برخي رفتارهاي گزينشي صدا و سيما سراغ محمد هاشمي‌رفسنجاني، رييس صدا و سيما در سال‌هاي 60 تا 72 رفتيم تا درباره وضعيت فعلي اين رسانه و رويكردهاي سياسي و جناحي حاكم بر آن گفت‌وگويي ترتيب بدهيم. هاشمي معتقد است رفتارهاي جناحي صدا و سيما در بازتاب مطالبات يك طيف محدود از يك جريان سياسي خاص، باعث شده تا در هر سال حجم بيشتري از مخاطبان اين رسانه، ساير رسانه‌ها را براي پيگيري مطالبات خود انتخاب كنند و نگاه خود را به شبكه‌هاي ديگر بدوزند. اين در حالي است كه در صورت اعمال يك سياست درست و فراجناحي، صدا و سيماي ايران از منظر بودجه، تعداد نيروي انساني و ظرفيت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، بسيار غني است و مي‌تواند حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد.

 

ایران قوی‌تر از همیشه امریکا ضعیف‌تر از همیشه

روزنامه ایران:​​​​​​​سفر رئیس جمهور امریکا به منطقه و حضور در سرزمین‌های اشغالی و عربستان سعودی با گمانه‌زنی‌هایی در خصوص افزایش تحرکات ضدایرانی این رژیم همراه بوده است. هرچند بسیاری از کشورهای منطقه اعلام داشته‌اند که با هرگونه طرح تقابل‌جویانه ایالات متحده علیه ایران همراهی نخواهند کرد. آیت‌الله رئیسی در جمع آحاد مردم کرمانشاه به این مسأله پرداخت و به امریکا و برخی متحدان منطقه‌ای این کشور که همچنان در تردید برای همراهی با طرح‌های ضدایرانی هستند واکنش نشان داد.  آیت الله رئیسی در دیدار با آحاد مردم کرمانشاه به سفر جوبایدن رئیس جمهور امریکا و تحرکات این کشور در منطقه واکنش نشان داد. رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه برخی کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند، گفت: اجازه دهید در جمع مردم غیور و مقاوم کرمانشاه به امریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه بگویم که ملت بزرگ ایران هیچ‌گونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد. وی افزود: امریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌اش بدانند که ملت‌های مسلمان منطقه از روابط تحقیرآمیز دولت‌های خود با امریکایی‌ها که موجب غارت منابع آنها می‌شود، سخت بیزارند. رئیس جمهور قدرت نظامی، توانایی‌ها و اقتدار ایران در منطقه را امنیت‌ساز دانست و تأکید کرد: دخالت بیگانگان و امریکایی‌ها در منطقه جز ایجاد بحران و ناامنی نتیجه دیگری ندارد.رئیسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بداند که نباید در این منطقه چشم طمع به هیچ کجا داشته باشد، اظهار داشت: برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط، به هیچ وجه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نخواهد بود.

 

ترس اقتصاد از قیمت بالای نفت

روزنامه تجارت: آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد قیمت‌های نفت، ریسک بالایی برای احیای اقتصاد جهانی ایجاد کرده و سیگنال‌هایی دیده می‌شود که هزینه‌های بالای سوخت ضربه خود را به رشد تقاضا زده‌اند. به گزارش «تجارت»، بازار نفت حالا روزانه به این پرسش پاسخ می‌دهد که ترس از رکود اقتصادی قوی‌تر است یا ترس از محدودیت عرضه ناشی از جنگ در اروپا. تهاجم نظامی روسیه به اوکراین مسوول بیشتر جهش قیمتی نفت در محدوده بالای ۱۰۰دلاری طی چند ماه گذشته بوده است؛ اما مخصوصا در دو هفته اخیر ترس از رکود اقتصادی همزمان با اقدامات افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی دنیا برای مهار تورم دست بالاتر را در بازار داشته و منجر به کاهش قیمت شده است. البته هراس‌ها در دو سوی بازار بی‌پایه نیستند. از یک طرف حتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اخیرا گفته مبارزه با تورم در این کشور «بی‌قید‌و‌شرط» ادامه خواهد داشت که به‌معنای تداوم سیاست انقباض مالی و افزایش‌های نرخ بهره خواهد بود؛ امری که اگر منجر به رکود اقتصادی شود، تقاضا برای نفت و دیگر کامودیتی‌ها را پایین می‌آورد. خود پاول هم احتمال وقوع رکود اقتصادی در نتیجه سیاست‌های بانک مرکزی این کشور را رد نکرده است. از سوی دیگر، هراس بازار از تشدید محدودیت عرضه نیز بر پایه نااطمینانی ناشی از جنگ شرق اروپا و محدودیت‌های اعمالی بر نفت روسیه، کاهش شدید تولید در لیبی و ناتوانی اعضای اوپک برای افزایش عرضه همگام با برنامه اوپک‌پلاس بوده است که با ورود به فصل گرم بخش تقاضا هم از این حیث تقویت خواهد شد. با این حال، ریک نیومن ستون‌نویس ارشد یاهو فایننس معتقد است راه‌حل اصلی کاهش قیمت نفت و گاز فقط اتمام جنگ خواهد بود. آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی خود از مصرف نفت در سال میلادی جاری و آینده را در پی نگرانی‌های رو به رشد از وقوع رکود، کاهش داد و هشدار داد قیمت‌های بالا، ثبات در اقتصادهای نوظهور را تهدید می‌کنند.

 

آدم‌ربایی و حبس ابد در مغز حقوق بشر غربی!

روزنامه جوان:در اقدامی جنایتکارانه و ضدحقوق بشری دادگاهی در سوئد حمید نوری، تبعه ایرانی زندانی در این کشور را به جرم آنچه «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» و «قتل عمد» خوانده شده، به حبس ابد محکوم کرد!حمید نوری، کارمند سابق قوه قضائیه که از سال۱۳۷۰ خود را بازنشست کرده و از آن زمان شغل آزاد داشت، آبان۱۳۹۸ بر اساس دامی که برای او گسترده شده بود، برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد رفت و در بدو ورود به فرودگاه استکلهم در یک اقدام شبیه آدم‌ربایی، توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد.نکته تلخ و طنز ماجرا آنجاست که طرف این منازعه به اصطلاح حقوقی مشتی از بازماندگان اعضای گروهک منافقین تروریست هستند که در ترور ۱۷ هزار شهروند ایرانی دست داشتند و اکنون مدعی شده‌اند حمید نوری در اعدام‌های سال ۶۷ منافقین دست داشته است!به گزارش ایسنا، دادگاه شهر استکهلم در سوئد، اما روز پنج‌شنبه با برگزاری یک نشست مطبوعاتی مجازی حکم حمید نوری را اعلام کرد و بر اساس آن وی به جرم آنچه «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» و «قتل عمد» خوانده شد، به حبس ابد محکوم شد. وکلای حمید نوری حق اعتراض به حکم دادگاه را دارند که در صورت استفاده از این حق، پرونده به دادگاه تجدیدنظر خواهد رفت.

 

بیم و امیدهای فاز جدید دارو

روزنامه خراسان: دولت، اجرای طرح «دارویار» را از ساعات پایانی چهارشنبه‌شب آغاز کرد؛ طرحی که سخنگوی دولت از آن به عنوان «اصلاح نظام پرداخت یارانه دارو» یاد کرده و وزیر بهداشت هم گفته است این طرح راه‌حلی برای «تهیه آسان دارو»، «کنترل هزینه آن» و «حل مشکلات تکراری» این نیاز اساسی کشور است. این که این طرح چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، موضوع گزارش امروز ماست و پاسخ آن از میان توضیحات دکتر «عین‌اللهی» وزیر بهداشت، دکتر «دارایی» رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین  در گفت‌وگوی اختصاصی با دکتر «روح‌الامینی» رئیس کمیته غذا و دارو مجلس و دکتر «فاطمی» نایب رئیس انجمن داروسازان کشور استخراج کرده‌ایم. اصلاح سیاست های ارزی یا همان «دارویار» دارویار در واقع طرحی مشابه اصلاح یارانه نان است که با همه نگرانی‌ها و البته مشکلاتی که در ابتدا به همراه داشت، به سرانجام خوبی رسید و دولت در اجرایش موفق بود. حالا تحلیل وزارت بهداشت و البته بسیاری از کارشناسان این است که تخصیص ارز دولتی به دارو هم باید همانند نان اصلاح شود؛ چراکه به دلیل اختلاف قیمت زیاد ایجادشده با بازار آزاد، باعث سوءاستفاده محتکران و قاچاقچیان، افزایش قیمت‌ها و کمیاب‌شدن برخی اقلام دارویی شده است. به گفته وزیر بهداشت، برای کنترل این موضوع، حدود 10 ماه کار مطالعاتی در دولت انجام شده و خروجی‌اش اجرای طرح اصلاح سیاست‌های ارزی یا همان «دارویار» است که البته وزارت بهداشت در برخی خبرهای خود، از نام «دارویاری» هم برای آن استفاده کرده است.

 

میدان و بایدن؛ گزارش یک نامعادله

روزنامه کيهان:  1- صحنه پیاده شدن جو بایدن در فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو، تمثیلی از وضعیت آمریکاست. او در حالی که مشکل ناتوانی ذهنی‌اش دوباره بروز کرده، می‌پرسد: «من الان چکار کنم؟!» و چند نفر با عجله پیش می‌دوند تا او را از حیرت درآورند و بگویند کجا بایستد و چه بکند؟ بایدن، دو روز در تل‌آویو اقامت داشت و پس از آن، عازم ریاض شد. این که در این سفر نمایشی، کدام طرف درمانده قرار است عصاکش دو درمانده دیگر شود، از عجایب روزگار است.2- رژیم صهیونیستی در اثر درگیری با بحران‌های ترکیبی بی‌سابقه، ظرف چهار سال گذشته، چهار بار با انحلال دولت و پارلمان دست به‌ گریبان بوده و اکنون توسط «نخست‌وزیر موقت» (لاپید) اداره می‌شود. شکست در جنگ غزه، گسترش توانمندی‌های تهاجمی حزب‌الله، گسترش اقتدار منطقه‌ای ایران، و تشدید دوقطبی در داخل رژیم صهیونیستی، موجب‌شده تا دو نخست‌وزیر سابق (ایهود باراک و نفتالی بنت) هشدار دهند اسرائیل گرفتار نفرین هشتادسالگی شده و احتمالا پایان دهه هشتم حیات خود را نخواهد دید. در گزارش‌های امنیتی اسرائیل، از وضعیت به‌شدت دوقطبی‌شده در درون این رژیم، به عنوان تهدیدی بزرگ یاد شده و به همین دلیل، در سفر بایدن تلاش شد با جمع کردن همه سیاسیون و گرفتن عکس یادگاری، از این فضای دوقطبی کاسته شود؛ اما نکته این است که خود آمریکا، با وضعیت دوقطبی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند.3- واقعیت‌های میدانی، ظرف دو دهه اخیر خلاف آرزوهای آمریکا و اسرائیل پیش رفته، و ایران در انتقال محور قدرت جهانی از غرب به شرق، نقش منحصربه‌فردی را ایفا کرده است. دو دهه پس از آن که آمریکایی‌ها، قرن جدید میلادی را «قرن جدید آمریکایی» نام‌گذاری کردند، سیاستمداران بسیاری در غرب می‌گویند جهان، شاهد ظهور «قرن جدید آسیایی» است.

 

هپروت

روزنامه وطن امروز:هواپیمای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا عصر دیروز (جمعه) از تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی مستقیم وارد جده در عربستان سعودی شد. بایدن در فرودگاه ملک عبدالعزیز شهر جده مورد استقبال خالد الفیصل، امیر مکه و ریما بنت بندر بن‌سلطان، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن قرار گرفت. رئیس‌جمهور آمریکا در حالی بر فرش بنفش فرودگاه قدم گذاشت که سرمای اختلافات ۲ سال اخیر در روابط ۲ کشور بر مراسم استقبال و نخستین ملاقات او با مقامات سعودی در عربستان سایه انداخته بود. بایدن امید دارد در این سفر روابط ایالات متحده با کشوری را که زمانی متعهد شده بود در صحنه جهانی آن را منزوی کند، از سر بگیرد. رئیس‌جمهور آمریکا از پی این اقدام قصد دارد درباره تامین انرژی غرب، همکاری‌های امنیتی و شاید حقوق بشر با مقامات سعودی گفت‌وگو کند. نکته جالب توجه که از نگاه رسانه‌ها دور نماند، صحنه دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با شاه سعودی بود که فضای طنزآلودی از ملاقات ۲ رئیس کشور فرتوت را به تصویر کشید که هر کدام داعیه‌دار نقش جهانی و فرامنطقه‌ای برای خود هستند. همچنین  انتشار ویدئوی دیدار بایدن با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان در ورودی کاخ‌السلام در جده نشان داد ۲ طرف مشکلات حل نشده زیادی دارند. بایدن پیش از این به دلیل معرفی بن‌سلمان به عنوان یکی از افرادی که در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست نقش داشته، اعلام کرده بود با ولیعهد عربستان دیداری نخواهد داشت. با این حال مقامات کاخ سفید دیروز اعلام کردند جلسه رسمی با ولیعهد و هیات وزیران سعودی جزو برنامه‌های اصلی بایدن در سفر به عربستان است اما به نظر نمی‌رسد این جلسه، زیر سایه اختلافات 2 سال اخیر بایدن و بن‌سلمان که بر روابط آمریکا و سعودی اثر گذاشته، گرهی از مشکلات بایدن باز کند.

 

تحول در مفهوم براندازی

روزنامه همشهری:یکی از مفاهیمی که معنادهی به آن در ایران امروز دچار کژ‌تابی است، مفهوم براندزای است. آنچه روشنفکران و بخش سکولار اصلاح‌طلبان معتقدند اینکه براندازی فقط یک شاخص دارد و آن دست‌بردن به سلاح است. بنابراین تا کسی دست به سلاح نبرده، معنایش این است که اظهارنظر می‌کنند و باید در قالب نقد تحمل و به‌رسمیت شناخته شود. حتی علیرضا علوی‌تبار از مولدان اندیشه سکولار در ایران ضمن تاکید به «نظام فرادینی» معتقد است براندازی غیرمسلحانه را بلااشکال می‌داند. حال سؤال این است که آیا براندازی فقط معنای مسلحانه می‌دهد و بقیه‌اش حرف و نقد و آزادی بیان است؟ برای فهم این مهم باید سراغ گفتمان کسانی برویم که بر سر برانداز‌بودن آنان در کشور اشتراک‌نظر وجود دارد. مثلا سلطنت‌طلبان و پیرمردان و پیرزنان ساکن تیرانا که برانداز هستند، چه می‌گویند؟ در یک جمله می‌گویند: «جمهوری اسلامی باید برود.» آنان که فعلا روش‌‌هایشان مسلحانه نیست، چرا در درون کشور بر سر برانداز‌بودنشان اجماع وجود دارد؟ چون گفتمان آنان مملو از مفاهیم نفی‌کننده و براندازانه است. بنابراین وقتی گفتمان آنان را تجزیه کنیم و یا مطالبات آنان را ذیل «جمهوری اسلامی باید برود» تجزیه کنیم به چنین مطالباتی می‌رسیم: ولایت فقیه نباید باشد، دموکراسی باید با انتخابات آزاد و بدون قید حاکم شود، ماهیت دینی حکومت باید پایان یابد، دین از عرصه سیاست عقب‌نشینی کند، فلسطین ربطی به ایرانیان ندارد، ساختار نظام باید عوض شود، قانون اساسی باید تغییر کند و… . حال به داخل کشور برگردید.

 

تفاوت مازیار‌ها با همجنسگرایان

روزنامه فرهیختگان: این روزها پیرو اعلام عمومی تغییر جنسیت یکی از هنرمندان کشورمان، بخش مهی از افکار عمومی و کاربران فضای مجازی متمرکز موضوع تغییر جنسیت یا اشخاص ترنس‌سکشوال و تراجنسیتی شده است و واکنش‌های متعددی به این موضوع نشان داده می‌شود؛ واکنش‌هایی که نشان از کم‌اطلاعی جامعه ما نسبت به این اختلال دارد، اختلالی که مبتلایانش، خود اختیاری در به‌وجود آمدنش ندارند و نباید آنان را همچون منحرفان جنسی در نظر گرفت. در این گزارش سعی داریم با نگاهی علمی به این قضیه، ابعاد آن را بهتر درک کرده و یک بازنگری در شناختمان نسبت به پدیده تغییر جنسیت داشته باشیم.ابتدا لازم است تفاوت اشخاص ترنس‌سکشوال و تراجنسیتی را با همجنسگرایان بدانیم، ترنس‌سکشوال اختلالی است که افراد مبتلا به آن علی‌رغم نداشتن مشکل در اندام جنسی خود، به‌لحاظ روحی به جنسیت مخالف تعلق دارند. به عقیده شخص ترنس، میان احساسات وی با جنسیتش تناقضی وجود دارد و درواقع اگر مرد است می‌خواهد در قالب یک زن زندگی کند و اگر زن است، معتقد است در واقعیت باید در قامت یک مرد شناخته شود، درحالی‌که به‌لحاظ جسمی هیچ ‌مشکلی در اندام تناسلی خود ندارد. برخی افراد جامعه به سبب کم‌اطلاعی و عدم دریافت آموزش‌های کافی در این زمینه، تصور می‌کنند افراد ترنس یا تراجنسیتی دچار انحراف اخلاقی هستند، درحالی‌که این موضوع به‌هیچ‌عنوان صحیح نیست و بسیاری از این افراد لزوما مرتکب عمل همجنسگرایی نمی‌شوند که بتوان آنها را مجرم تلقی کرد و به‌عکس این افراد می‌توانند به‌طور کاملا شرعی و قانونی درخواست عمل تغییر جنسیت دهند و پس از دریافت حکم دادگاه، جنسیت خود را تغییر داده یا به کلام دیگر، جنسیت واقعی خود را تصدیق کرده و با هویت جنسی جدید خود زندگی‌شان را بدون‌مشکل خاصی ادامه دهند.

 

ضیافت خصمانه

روزنامه شرق: بعدازظهر چهارشنبه گذشته سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه و با حضور در اسرائیل آغاز شد؛ سفری که با هر عینکی به آن نگاه شود، یقینا محوریت آن تقابل با جمهوری اسلامی ایران است. کما‌اینکه تمام یا بیشتر برنامه، مواضع اعلامی و اهداف سفر مذکور، چنان‌که از قبل هم قابل پیشی‌بینی بود، به ایران باز‌می‌گشت.اهمیت تقابل ایران به حدی در دهمین سفر بایدن به اسرائیل و اولین حضورش به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده در اسرائیل مشهود بود که از همان دقایق اولیه حضور وی (بایدن) و حتی در جریان استقبال لاپید از بایدن پای پله‌‌های هواپیمای حامل رئیس‌جمهوری آمریکا، نخست‌وزیر اسرائیل مشخصا به ایران پرداخت.پس از مواضع ضد ایرانی لاپید، نوبت به رونمایی از سلاح لیزری اسرائیلی‌ها برای بایدن رسید که به گفته مقامات تل‌آویو هدف آن تقابل با پهپادها و موشک‌‌های ایران و نیروهای همسو با ایران در منطقه است. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اسرائیل تصمیم دارد در سایه رونمایی از سامانه جدید لیزری خود به بایدن، چراغ سبز آمریکا را برای کمک مالی بیشتر به بخش دفاعی اسرائیل جلب کند. بنا بر این گزارش، تل‌آویو امیدوار است با سامانه دفاعی جدید لیزری خود موسوم به «پرتو آهنین»، آسمان اسرائیل را در پی افزایش پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه ایمن کند.در گام بعدی، صبح پنجشنبه گذشته بود که امضای «بیانیه  اورشلیم» در دستور کار قرار گرفت؛ بیانیه یا اعلامیه‌ای که از توافق راهبردی اسرائیل و آمریکا و اجماع نظر بایدن و لاپید بر سر جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای خبر می‌دهد. به دنبال این محوریت ضد ایرانی در سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به اسرائیل تمام دیدارهای بایدن با مقامات فعلی و سابق اسرائیلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ایران، مذاکرات هسته‌ای، نفوذ منطقه‌ای، توان دفاعی و آینده برجام اختصاص داشت.

 

//انتهای پیام

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.