هشدار درباره افزایش مبتلایان به کرونا

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در تهران خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، علیرضا زالی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تهران که در محل استانداری برگزارشد، گفت:طبق بررسی ها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تهران افزایشی شده است و تا یک ماه آینده این سیر صعودی خواهد بود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: در این شرایط همه مراکز واکسیناسیون در تهران و شهرستان‌ها تقویت شدند و از مردم می‌خواهیم برای واکسیناسیون به این مراکز مراجعه کنند.

آمادگی بیمارستان‌ها برای خدمات دهی به بیماران

دکتر زالی همچنین از آمادگی کامل بیمارستان‌ها برای خدمات دهی به بیماران کرونایی خبرداد و افزود: هنوز آمار مشخصی در دنیا درخصوص میزان بیماری‌زایی این سویه از ویروس همچنین مرگ و میر ناشی از آن در دست نیست و در این خصوص به اجماع نرسیده‌اند، اما باید جانب احتیاط را در نظر گرفت و در این روز‌ها که هنوز ویروس به طور کامل در جامعه چرخش نداشته ،دز یادآور تزریق شود.

ورود برکت پلاس به چرخه واکسیناسیون به زودی

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران همچنین گفت:سبد واکسن متنوع است و بیشترین میزان واکسن سینوفارم، آسترازنکا و پاستوکووک است، واکسن برکت پلاس هم مجوز لازم را دریافت کرده و به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود و مردم می‌توانند از این واکسن برای این سویه استفاده کنند. دکتر زالی افزود:دو هفته استمرار بیماران سرپایی نشان از ورود به پیک جدید است و برخی افراد هم ممکن است حتی با توجه به زدن واکسن باز هم کرونا بگیرند. باید بدانیم واکسن ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند، اما در کاهش مرگ و میر بسیار اثربخش است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران درادامه با اشاره به بازگشت حجاج گفت: باتوجه به بازگشت حجاج و بازگشت زائران از عراق و سفر‌های بین شهری باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. دکتر زالی وجود آبله میمونی در کشور را رد کرد وگفت:هیچ موردی از آبله میمونی در کشور نداشتیم، اما در ترکیه و افغانستان و ریاض این بیماری گزارش شده است و باید آماده باشیم.

مراجعه سرپایی ۴۲۰۰ نفر

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در پایان جلسه به خبرنگاران گفت: در بخش مراجعان سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۲۰۰ نفر ثبت شده که ۷۹۰ نفر از افراد در مراکز درمانی و ۴۸۰ نفر دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر زالی افزود: تاکنون ۲۶ میلیون و ۸۰۰ دز واکسن در تهران تزریق شده است.

فعال بودن ۵۲۲ مرکز واکسیناسیون در تهران

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران همچنین از افزایش ۲ برابری مراکز واکسیناسیون در تهران خبرداد و گفت:با افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون در شیفت عصر، اکنون ۵۲۲ مرکز واکسیناسیون در تهران فعال است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.