ارائه بیش از 25 هزار خدمت پرستاری به حجاج توسط هلال احمر

سیدعلی مرعشی با اشاره به این که خدمت رسانی به حجاج در شهر مدینه ادامه دارد، از ارائه بیش از 25 هزار خدمت پرستاری به زائران خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی حج، گفت: از ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته، 161 هزار و 793 مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی توسط پزشکان جمعیت هلال احمر ارائه شده که از این تعداد، 51 هزار و 830 مورد، ویزیت در درمانگاه‌ها و ۱۲ هزار و 783 مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است.

مرعشی از بستری 392 نفر از حجاج ایرانی از ۲۶ خرداد تا روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 52 نفر در بخش ccu بستری شده‌ اند. در حال حاضر 9 بیمار در بیمارستان سعودی و 8 زائر بیمار نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند.

او افزود: همچنین در این مدت 51 هزار و 830 نسخه در درمانگاه‌ها و ۱۱ هزار و 529 نسخه نیز در داروخانه‌ها بیمارستان صادر شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در این بازه زمانی، آمار خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو به 6 هزار و 605 مورد رسید. خدمات پرستاری شامل نوارقلب، سنجش فشارخون، گچ‌ گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان هم در این مدت ۲5 هزار و ۹71 مورد بوده است.

مرعشی ماموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران را 2 هزار و 94 مورد عنوان کرد و گفت: به طور کلی 161 هزار و 793 مورد خدمت درمانی هم به زائران ارائه شده است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.