گزارش سی ان ان از علاقه روس‌ها به پهپادهای ایرانی

سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد یک هیات روسی برای بررسی پهپاد‌های ایرانی دو بار به پایگاه هوایی کاشان رفته است.

به گزارش شهروند آنلاین،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تصاویر ماهواره‌ای که گفته می‌شود منحصراً در اختیار شبکه سی ان ان قرار گرفته، مدعی شد ماه گذشته یک هیات روسی حداقل دو بار از یک پایگاه هوایی در مرکز ایران بازدید کرده است تا پهپاد‌های ایرانی با قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.

مقامات آمریکایی در مصاحبه با سی ان ان مدعی شده اند که ایران در ماه ژوئن در پایگاه هوایی کاشان واقع در جنوب تهران، پهپاد‌های شاهد-۱۹۱ و شاهد-۱۲۹ را به روسیه نمایش داده است. هر دو نوع پهپاد قادر به حمل موشک‌های هدایت شونده دقیق هستند.

سالیوان در بیانیه‌ای ادعا کرد: ما ارزیابی می‌کنیم که هیات رسمی روسیه اخیراً ویترینی از پهپاد‌های ایرانی با قابلیت حمله را دریافت کرده است. طبق اطلاعات ما این اولین بار است که یک هیات روسی برای چنین اقدامی از این فرودگاه بازدید می‌کند.

او مدعی شد دولت ایران در حال آماده‌سازی چند صد پهپاد از جمله پهپاد‌های با قابلیت حمل سلاح برای روسیه است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال پایان دادن به سفر خود در خاورمیانه است، جایی که ایران نقطه کلیدی گفت‌وگو در میان آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و کشور‌های حوزه خلیج فارس بود. یک مقام آمریکایی با اشاره به مشارکت رو به رشد ایران و روسیه مدعی شد آمریکا باید حضور و نفوذ خود را در خاورمیانه حفظ کند.

پیشتر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان آنکه ایران به زودی چند صد پهپاد به روسیه تحویل می‌دهد، مدعی شده بود: «اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، چند صد پهپاد و از جمله پهپاد‌هایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.»/باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.