افشین قطبی و پالس‌های عجیب به مدیران فوتبال

این سرمربی، خودش را گزینه هدایت تیم ملی ایران کرد!

پست و استوری‌های اینستاگرامی افشین قطبی طی دو، سه روز گذشته بسیار عجیب است؛ خیلی‌ها معتقدند او علاقه دارد هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، افشین قطبی اگرچه به غیر از کسب یک جام قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر عنوان مهم دیگری در دوران مربیگری خود به دست نیاورده، اما همچنان طرفداران زیادی در فوتبال ایران دارد. مربی‌ای که کارش را از دستیاری مربیان بزرگ در تیم ملی کره جنوبی آغاز کرد، با بازگشت به سرزمین مادری خود سرمربی پرسپولیس شد و جام قهرمانی را با این تیم بالای سر برد.

قطبی بعد از تجربه موفق با پرسپولیس، بعد از آنکه علی دایی با حاشیه‌های فراوان از هدایت تیم ملی ایران کنار رفت، در 3 بازی پایانی از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی روی نیمکت ایران نشست و با وجود کسب یک برد مقابل امارات و دو تساوی با کره جنوبی و کره شمالی از صعود به جام جهانی بازماند.

قطبی در ادامه تا جام ملت‌های آسیای 2011 روی نیمکت ایران نشست، اما در این تورنمنت نیز با وجود شروع خوب در مرحله حذفی به کره جنوبی خورد و شکست یک بر صفر کافی بود تا این مربی دیگر به ایران نیاید و از همان‌جا راهی آمریکا شود. سرمربی سابق تیم ملی بعد از چند سال در اواسط لیگ نوزدهم بار دیگر به ایران آمد و این‌بار تا پایان فصل هدایت فولاد خوزستان را بر عهده گرفت.

باشگاه فولاد مالیات باقیمانده قطبی از دوران حضور در پرسپولیس را پرداخت کرد تا این مربی از ممنوع‌الخروجی درآید و راهی اهواز شود. در آن دوره نیز قطبی موفقیت خاصی با فولاد کسب نکرد و دوباره کشور را ترک کرد.

حالا در روزهایی که حرف و حدیث‌ها درباره نیمکت تیم ملی ایران و انتخاب سرمربی جدید داغ شده، قطبی طوری رفتار می‌کند که مشخص شود دوست دارد هدایت ایران را بار دیگر بر عهده بگیرد و تجربه نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی را نیز به دست بیاورد.

تلاش‌های بسیار قطبی برای سرمربیگری تیم ملی

قطبی بعد از برکناری اسکوچیچ از سوی کمیته فنی فدراسیون در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان جملاتی مثل «انگلیس و آمریکا هم از مربیان داخلی استفاده می‌کنند» یا «مربیانی در ایران هستند که سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارند و می‌توانند برگردند» پالس‌هایی به مسئولان فدراسیون فوتبال داد و مشخص کرد که آمادگی نشستن روی نیمکت ایران را دارد.

اگر سری به صفحه رسمی اینستاگرام افشین قطبی هم بزنید کاملا واضح از علاقه او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی آگاه می‌شوید. او روز جمعه پستی را که حاوی تصاویر افتخارات خود در زمان مربیگری در ایران بود، منتشر کرد و در قسمت کپشن آن نوشت: «شمارش معکوس برای جام جهانی 2022؛ صد و بیست و هشت روز تا یک معجزه.» همین پست اینستاگرامی شایعات درباره سرمربیگری قطبی در تیم ملی را زیاد کرده، اما بعید است چنین اتفاقی رخ بدهد.

قطبی در بین گزینه‌های ایرانی نیست

با اینکه هنوز فدراسیون فوتبال رسما قرارداد دراگان اسکوچیچ را فسخ نکرده و باید منتظر اتفاقات و تصمیم‌گیری‌های بعدی باشیم، اما نام چند گزینه ایرانی حول نیمکت تیم ملی شنیده می‌شود. اصلی‌ترین گزینه جایگزینی دراگان اسکوچیچ که ایرانی هم هست، علی دایی است، اما نکته مهم این است که دایی چنین پیشنهادی را قبول نکرده است. از سوی دیگر، نام‌هایی مثل امیر قلعه‌نویی یا جواد نکونام به میان آمده، اما از زبان مسئولان فدراسیون فوتبال هنوز نام قطبی شنیده نشده است.

مأموریت تکراری برای علی دایی؟

اسطوره فوتبال ایران و جهان که فردی شناخته‌شده محسوب می‌شود، همچنان مورد نظر فدراسیون فوتبال است. میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال هم دوستی نزدیکی با دایی دارد و موافق حضور اوست. در این شرایط شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال حاضر نیست سراغ گزینه‌های دیگر غیر از علی دایی برود. از این رو، شاید این گزینه تنها گزینه ممکن داخلی باشد. بدون شک اگر کار به جایی برسد که انتخاب اول مقامات فوتبال و حتی بالاتر از آن علی دایی باشد، مذاکرات با دایی جدی‌تر می‌شود و باید دید آیا شهریار فوتبال رفتن به جام جهانی همراه ایران را قبول می‌کند یا خیر.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.