بیماری‌های نادر نوزادان درمان می‌شود

تعیین جنسیت فرزندان پیش از بارداری در مرکز رویش هلال ایران

دکتر شاهرخ رامین از ارائه خدمات به‌روز ناباروری در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ به دنبال تصویب طرح جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی و اولویت قرار گرفتن طرح‌های کمک به فرزندآوری، مرکز رویش این مجتمع هم با بهره‌گیری از دانش کادری مجرب، بیش از پیش، عزم خود را برای کمک به زوج‌های نابارور و جوانی جمعیت به کار گرفته است.

شاهرخ رامین، رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با تشریح فرآیند درمان زوج‌های نابارور گفت: «پزشکان ما به‌منظور کمک به زوج‌های نابارور، نمونه سلول جنسی را از مادر می‌گیرند و با بهترین سلول جنسی پدر ترکیب می‌کنند. این سلول‌ها در ۸ نمونه تکثیر می‌شوند و در نهایت بهترین سلول را انتخاب می‌کنند. این امکان وجود دارد که در این مرحله سالم بودن کروموزوم‌ها بررسی شود.»

او در ادامه با اشاره به یک امتیاز ویژه مرکز رویش مجتمع اظهار کرد: «در این مرکز روی جنسیت هم می‌توان تاثیر گذاشت. همچنین ممکن است برخی از بیماری‌ها در آقایان وجود داشته باشد اما در خانم‌ها نباشد یا بالعکس؛ در مجموع اگر یک بیماری به صورت موروثی در پدر یا مادر وجود داشته باشد، مرکز ما می‌تواند به راحتی این بیماری‌ها را فیلتر و جنسیت نوزاد را تعیین کند. به‌طوری که دوباره سلول انتخاب‌شده را در انکوباتور قرار می‌دهیم و مجدد آن را در 8 سلول تکثیر می‌کنیم و در بدن مادر قرار می‌دهیم. از این مرحله به بعد بارداری طبیعی برای مادر اتفاق می‌افتد.»

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در پاسخ به اینکه چگونه تعیین جنسیت صورت می‌گیرد، بیان کرد: «پزشکان، کروموزوم‌ها را نگاه می‌کنند اگر کروموزم ایکس پدر را در کنار ایکس مادر قرار دهیم یا اگر کروموزوم ایگرگ پدر را در کنار ایکس مادر قرار دهیم جنسیت دختر و پسر مشخص می‌شود.»

چشمان یوسف 9 ساله در هلال‌احمر روشن شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.