از ملاقات ناخوشایند بایدن – بن سلمان تا احتمال مرگ هزاران بریتانیایی از گرما!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 16 جولای 2022

«دیدار ناخوشایند با رهبر سعودی برای بایدن» و «در ملأعام از قتل یک روزنامه‌نگار صحبت نمی‌شود» عناوین گزارش اصلی روزنامه نیویورک‌تایمز و «هزاران نفر ممکن است بمیرند، در حالی که بالاترین رکورد گرما پیش‌بینی می‌شود» عنوان گزارش اصلی گاردین در روز شنبه، 16 جولای است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، گاردین و تایمز به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«دیدار ناخوشایند با رهبر سعودی برای بایدن» و «در ملأ عام از قتل یک روزنامه‌نگار صحبت نمی‌شود» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که بر سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان متمرکز است.

تصویر اصلی حاکی از دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، است که در توضیح آن آمده: «جو بایدن درباره محمد بن سلمان و قتل جمال خاشقجی گفت: محمد بن سلمان اساسا گفت که شخصا مسئول آن نبوده است. من نشان دادم که فکر می‌کنم او مسئول بوده است.»

در گزارش آمده: «جو بایدن روز جمعه دست‌دادن را با ضربه مشت عوض کرد، در حالی که از قول خود مبنی بر «طرد» عربستان سعودی صرف نظر و با ولیعهدی که او را مسئول قتل و مثله‌کردن وحشتناک روزنامه‌نگار ساکن ایالات متحده می‌دانست، ملاقات کرد.»

(جو بایدن جمعه هنگام ورود به کاخ سلطنتی در جده از دست‌دادن با محمد بن سلمان خودداری کرد و به جای آن مشت‌ها را به هم زدند، ولی او با ملک سلمان، پادشاه این کشور دست داد.)

گاردین

«هزاران نفر ممکن است بمیرند، در حالی که بالاترین رکورد گرما پیش‌بینی می‌شود» عنوان گزارش اصلی گاردین است گه می‌گوید گرمای شدید در بریتانیا ممکن است منجر به مرگ «هزاران» نفر شود.

در گزارش این روزنامه آمده: «مقامات بهداشتی نگرانند افرادی که در طبقات بالاتر ساختمان‌ها زندگی می‌کنند در معرض خطر بیشتری باشند. آنان به ویژه نگران ایمنی افرادی هستند که به تنهایی در طبقات بالای ساختمان‌ها ساکن‌اند.» گزارش همچنین از خطرات وضعیت جوی غیرعادی و موج گرما در هفته آینده می‌گوید.

«چگونه از موج گرما جان به در ببریم» عنوان تصویر اصلی گاردین است که ساحل Boscombe را در روز جمعه، 15 جولای، نشان می‌دهد با این توضیح که از بریتانیایی‌ها خواسته شده هفته آینده در معرض آفتاب نباشند.

تایمز

برخی روزنامه‌های بریتانیایی روز شنبه همچنان به رقابت گزینه‌های جانشینی بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی، توجه کردند. تایمز بر عملکرد ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق بریتانیا در بحث رهبری تمرکز داشت. «تقاضای سوناک برای صداقت» عنوان گزارش اصلی این روزنامه بود.

در گزارش آمده: «با داغ شدن نبرد برای رهبری محافظه‌کاران، ریشی سوناک خواستار «صداقت» در مبارزات انتخاباتی رقبای خود شد. سوناک به رقبای خود در رهبری حزب محافظه‌کار، انگ بی‌مسئولیتی در مورد کاهش مالیات زد و از این بحث برای حمله به آنها استفاده کرد. در اولین مناظره زنده تلویزیونی، وزیر دارایی سابق، پنی موردانت و لیز تراس -از کاندیداهای نخست‌وزیری و رهبری حزب محافظه‌کار- را متهم کرد که در مورد برنامه‌های مالیاتی خود صادق نیستند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.