مقصد جدید انگلیس برای فرستادن مهاجران

وزیر خارجه انگلیس قصد دارد طرح انتقال پناهجویان غیرقانونی به روآندا را به ترکیه نیز تعمیم دهد

روزنامه تایمز چاپ لندن روز شنبه نوشت لیز تراس به طور خصوصی به نمایندگان مجلس گفت مایل است از توافق منعقد شده با رواندا، در ترکیه نیز تقلید کند. یک منبع نزدیک به وزیر خارجه انگلیس فاش کرد ترکیه یکی از کشورهایی است که تراس به طور بالقوه در این خصوص مد نظر دارد. او البته این را هم اضافه کرد این که ترک‌ها برای این کار آماده هستند یا خیر، سوال دیگری است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ کریستوفر شوپ، نماینده محافظه کار در این باره گفت تراس در روزهای اخیر به او گفته است قصد دارد معاملات مهاجرتی مشابهی را با سایر کشورها داشته باشد و در این خصوص به ترکیه و اسپانیا اشاره کرده است.

لیز تراس یکی از نامزدهای مسند نخست وزیری است که از شانس نسبتا بالایی برای پیروزی در انتخابات درون حزبی برخوردار است. ستاد تبلیغاتی او چشم‌انداز امضای قرارداد با اسپانیا را رد کرده اما ترکیه به عنوان یک احتمال واقع بینانه مطرح است.

رقیب تراس، پنی موردانت به تایمز گفته است سیاست ضدمهاجرتی رواندا را حفظ خواهد کرد اما این بخشی از یک طرح چهار ماده‌ای برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی است. موردانت گفت به دنبال توافقی با فرانسوی‌ها برای قطع عرضه سوخت در منطقه شمالی آن کشور برای جلوگیری از دریافت بنزین توسط قاچاقچیان است. او گفت به کشتی‌های فرانسوی برای گشت‌زنی در خط ساحلی سوخت‌رسانی خواهد کرد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سال گذشته همین پیشنهاد را مطرح، اما امانوئل مکرون با آن مخالفت کرد.

تقریبا همه نامزدهای جانشینی جانسون متعهد شده‌اند سیاست اعزام مهاجران به رواندا را حفظ کنند. این درحالی است طرح یادشده اعتراضات گسترده‌ای را در سطح بین‌المللی و در داخل به همراه داشته است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.