دولت با اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل در چهار استان موافقت کرد

هیات دولت با اختصاص مبلغ ۱۰۶۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت هزینه ای برای جبران خسارت های ناشی از وقوع سیل دی ماه سال ۱۴۰۰ در استان های هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان موافقت کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛اعضای دولت در جلسه روز یکشنبه به ریاست رییس جمهور با اختصاص مبلغ ۱۱۷۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار و مبلغ ۱۲۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری موافقت کردند.

با تصویب هیات وزیران مبلغ ۵۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبار یاد شده برای جبران خسارت های ناشی از زلزله در شهرستان اندیکا استان خوزستان و مبلغ ۶۴۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال نیز برای جبران خسارات در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

اعتبارات فوق شامل کمک بلاعوض جهت احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی، کمک بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و تجاری آسیب دیده و تأمین لوازم معیشتی آنها، کمک بلاعوض جهت احداث واحدهای جایگاه دامی و هزینه های پشتیبانی و آواربرداری و خدمات مدیریت طرح است.

دولت همچنین مبلغ ۱۲۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در شهرستان های مذکور (۸۲۰ میلیارد ریال برای شهرستان اندیکا استان خوزستان و مبلغ ۴۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری) با سود ۵ درصد شهری و ۴ درصد روستایی و بازپرداخت ۱۵ ساله (۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی) اختصاص داد.

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد این تصویب نامه را هر ۳ ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

دولت با اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل در چهار استان کشور موافقت کرد

هیات دولت با اختصاص مبلغ ۱۰۶۴ میلیارد و یکصد میلیون ریال اعتبار به صورت هزینه ای برای جبران خسارت های ناشی از وقوع سیل دی ماه سال ۱۴۰۰ در استان های هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان موافقت کرد.

بر این اساس، مبلغ ۱۱۵ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال برای شهرستان های استان هرمزگان، مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برای استان فارس، مبلغ ۱۷۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای استان کرمان و مبلغ ۵۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای استان سیستان و بلوچستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت تا برابر قوانین و مقررات هزینه شود.

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شد گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی ۳ ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

موافقت دولت با اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه های پیشگیرانه از حوادث طبیعی در استان اردبیل

در ادامه و با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی های سرمایه ای به منظور اجرای پروژه های پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی برای احداث و مرمت سیل بندها و تأسیسات شهری و پل های شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین استان اردبیل اختصاص یافت.

همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل موظف شد گزارش عملکرد این مصوبه را هر ۳ ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

 موافقت با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل و آب گرفتگی در مناطق با بافت غیررسمی و نابسامان شهر بندر امام خمینی(ره)

با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب دولت، مبلغ ۳۲۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در مناطق بافت غیررسمی و نابسامان شهر بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان اختصاص یافت.

همچنین مبلغ ۷۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد ۵ درصد شهری و بازپرداخت ۱۵ ساله شامل ۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران پیش اقساطی) به منظور بازسازی اماکن مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در مناطق یاد شده در شهر بندر امام خمینی(ره) پرداخت می شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد این تصویب نامه را هر ۳ ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران ارسال نماید.

 گزارش وزارتخانه های میراث فرهنگی و کشور از ظرفیت های گردشگری و توسعه ای شهرهای آبادان و خرمشهر

در جلسه امروز هیات دولت همچنین وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کشور گزارشی درخصوص ظرفیت های گردشگری و توسعه ای دو شهر آبادان و خرمشهر به هیئت وزیران ارایه کردند.

 اصلاح آیین نامه اجرایی مربوط به تعیین رشته های تحصیلی و شرایط پرداخت هزینه شهریه دانشجویی برای ایثارگران

هیات وزیران به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع ایراد درخصوص آیین نامه اجرایی تبصره ماده (۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موضوع تعیین رشته های تحصیلی مورد نیاز، نوع، میزان و شرایط پرداخت هزینه شهریه دانشجویی، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد./ایرنا

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.