درآمد 150میلیاردی، یک سوءبرداشت رسانه‌ای

آموزش‌وپرورش از محل اینترنت مصرفی شاد درآمدی ندارد

درآمد 150میلیاردی آموزش‌وپرورش از شبکه شاد تکذیب شد. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش برخی اظهارات منتسب به او مبنی بر کسب درآمد ماهانه ۱۵۰میلیاردی این وزارتخانه از شبکه شاد را رد کرد.

محمود حبیبی بر این باور است که پهنای باند خوبی برای شاد در نظر گرفته شده است و این شبکه با محدودیت پهنای باند ندارد. حبیبی از کار روی زیرساخت‌های نرم‌افزاری شبکه شاد خبرداد: «مباحث تکنولوژیک است و چندان به پهنای باند مرتبط نیست.» او از راه‌اندازی چندین قطب ‌هاستینگ در سطح کشور گفت: «سعی بر این است تنها زیرساخت در تهران نباشد.»

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش درآمد 150میلیارد تومانی وزارت آموزش‌وپرورش را تکذیب‌کرد: «وزارت آموزش‌وپرورش درآمدی از شبکه شاد ندارد.» به گفته او آموزش‌وپرورش برنامه‌ای مبنی بر درآمدزایی از شبکه شاد نداشته است: «از زمانی که شاد راه‌اندازی شده، هیچ‌گونه درآمدی از این محل عاید این وزارتخانه نشده است.»

«زمانی بحث رایگان‌شدن یک‌سوم اینترنت برای شبکه شاد مطرح‌بود، شاید این شائبه همان زمان مطرح شده باشد.»

حبیبی چنین مباحثی را یک سوءبرداشت رسانه‌ای عنوان کرد: «زمانی بحث رایگان‌شدن یک‌سوم اینترنت برای شبکه شاد مطرح‌بود، شاید این شائبه همان زمان مطرح شده باشد.» او ادامه داد: «با این حال آموزش‌وپرورش هیچ گاه از محل اینترنت مصرفی شاد درآمدی نداشته و حتی اپراتورها هم به علت رایگان‌بودن آن درآمدی از شاد ندارند.»

شهریورماه بود که مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش درآمد ماهانه 150میلیارد تومانی از سامانه شاد را تأیید کرد. درآمدی که مجموع یک‌سال آن هزارو۸۰۰میلیارد تومان را نصیب خزانه آموزش‌وپرورش می‌کند.

حبیبی در همان دوره در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفته بود: «صحت دارد، اما این مسأله ازجمله حساب‌وکتاب‌هایی است که باید در آینده به‌طور کامل محاسبه و درآمد آن مشخص شود.» او معتقد بود اگر درآمدی وجود دارد، قطعا هزینه‌ای هم به مثابه آن وجود دارد و این‌گونه نیست که تمامی درآمد آن به صورت خالص باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.