جنگ در راه است؛ تیم‌ ملی در آستانه انفجار!

اسکوچیچ، استیلی را نمی‌خواهد؛ شاید طارمی و جهانبخش هم خط بخورند

ابقای اسکوچیچ قطعا به منزله پایان حواشی تیم ملی فوتبال نیست؛ سرمربی کروات حالا به دنبال بازگرداندن اقتدار از دست‌رفته‌اش است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، پایان بازی هفت روزه در فدراسیون فوتبال به ابقای دراگان اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ختم شد! بعد از برکناری اسکوچیچ از سوی کمیته فنی، جلسات متعددی در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش میان مسئولان ارشد برگزار شد. در نهایت همه چیز به روز یکشنبه موکول شد تا در جلسه‌ای که با قهر پرویز مظلومی، یکی از اعضای کمیته فنی همراه بود، مدیران فدراسیون تصمیم به ابقای دراگان اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی ایران بگیرند. اگرچه به نظر می‌رسد با ابقای اسکوچیچ حواشی به پایان رسیده، اما ممکن است شرایطی به وجود بیاید که اختلافات داخلی در تیم ملی به اوج برسد.

اسکوچیچ و اقتدار از دست رفته

در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی درباره وضعیت تیم ملی از دست رفتن اقتدار دراگان اسکوچیچ است. این مربی کروات که در فوتبال ایران مخالفان زیادی را به خود می‌بیند در اردوی تیم ملی فوتبال هم افرادی که او را قبول ندارند، کم نیستند. حواشی چند روز گذشته پیرامون برکناری او نیز سبب شد تا برخی بازیکنان حتی علنا به مصاحبه علیه او و تصمیماتش بپردازند و همین موضوع کار اسکوچیچ را برای ادامه تفکراتش تا جام جهانی زیر سوال خواهد برد.

قطعا اسکوچیچ در اردوی بعدی تیم ملی که از 20 شهریورماه برگزار می‌شود، کار دشواری برای ایجاد اتحاد و همدلی دوباره میان ملی‌پوشان خواهد داشت. او از یک طرف با بازیکنانی مواجه است که بعد از شایعات برکناری‌اش علیه او استوری گذاشتند و حتی کار به مصاحبه برخی نفرات نیز کشید و از طرف دیگر ستاره‌هایی را در اختیار دارد که می‌تواند روی آنها حساب ویژه‌ای باز کند. متحد کردن این نفرات برای رسیدن به یک هدف بزرگ در جام جهانی قطر وظیفه سنگینی است که اسکوچیچ باید انجامش بدهد.

درخواست اسکوچیچ؛ استیلی نباشد!

یکی از موضوعاتی که بعد از اردوی گذشته تیم ملی در قطر پیش آمده و تا الان نیز مسکوت مانده، درخواست بزرگ اسکوچیچ از مدیران فدراسیون فوتبال است. یکی از اصلی‌ترین مخالفان اسکوچیچ در جلسه کمیته فنی و حتی جلسه‌ای که روز یکشنبه برگزار شد، حمید استیلی بود. مدیر تیم ملی فوتبال ایران که بعد از حضور ماجدی در سمت سرپرستی فدراسیون، کارش را شروع کرد در اردوهای قبلی اختلاف‌هایی را با اسکوچیچ تجربه کرد و در نهایت کار به جایی رسید که گفته می‌شود سرمربی کروات بعد از اردوی قطر از فدراسیون خواسته فرد دیگری را به عنوان مدیر تیم انتخاب کنند. استیلی و اسکوچیچ حالا اختلاف‌شان کاملا جدی شده و این مساله به ضرر تیم ملی در مسیر رسیدن به جام جهانی خواهد بود.

در انتظار تعیین سرنوشت طارمی و جهانبخش

دو بازیکنی که در هفته‌های گذشته نام آنها بسیار بر سر زبان‌ها افتاد مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش هستند. این دو ستاره لژیونر فوتبال ایران جلسه‌ای با مسئولان ارشد دولت داشتند که شایعات زیادی به وجود آورد. ابتدا گفته شد که آنها در این جلسه از برخی مقامات خواسته‌اند تا اسکوچیچ را برکنار کنند و همین مساله هم باعث ایجاد شایعات متعدد پیرامون نیمکت شد. اگرچه این دو بازیکن شایعات ایجاد شده پیرامون جلسه خود با مقامات را تکذیب کردند، اما اقدامات آنها در فضای رسانه‌ای از چشم اسکوچیچ دور نمانده است.

ماجرای استوری‌های بازیکنان تیم ملی را در جواب برخی دیگر از نفرات که از اسکوچیچ حمایت کرده بودند، خیلی‌ها از چشم طارمی و جهانبخش می‌بینند. همچنین مهدی طارمی در مصاحبه‌ای که اخیرا با عادل فردوسی‌پور انجام داد به‌شدت نسبت به برخی تصمیمات اسکوچیچ موضع گرفت و دوستی او با جهانبخش هم سبب می‌شود که آنها هم‌نظر با یکدیگر باشند.

در چنین فضایی که اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی ابقا شده، او با چالشی جدی درباره دو ستاره تیم خود مواجه است. از طرفی طارمی و جهانبخش از نظر حرفه‌ای اقدام به بی‌انضباطی کردند و طبیعی است که اسکوچیچ بخواهد با آنها برخورد کند، اما از طرف دیگر آنها دو ستاره مهم تیم ملی در جام جهانی محسوب می‌شوند.

طارمی همین حالا موفق‌ترین مهاجم فوتبال ایران به شمار می‌رود و نقش جهانبخش هم به عنوان یکی از کاپیتان‌ها و بازیکنی که با وجود جوانی کوله‌باری از تجربه در اختیار دارد، قابل انکار نیست.

حال خیلی‌ها منتظر تصمیم اسکوچیچ درباره طارمی و جهانبخش در آینده هستند. این مربی کروات در گذشته یک‌بار طارمی را به دلیل بی‌انضباطی خط زد و این مساله حواشی زیادی ایجاد کرد. بدون شک اگر او برخوردی با این دو بازیکن نداشته باشد، نمی‌تواند اقتدار گذشته‌اش را به دست بیاورد و اگر برخورد انضباطی مثل خط زدن آنها از تیم ملی انجام دهد، قطعا دود این اتفاق در چشم فوتبال ایران می‌رود. همین مساله بدون شک به چالشی بزرگ قبل از اردوی شهریورماه تیم ملی تبدیل خواهد شد.

دودستگی عجیب؛ تیم‌ ملی منفجر می‌شود!

برآیند این حواشی ایجاد دودستگی در تیم ملی فوتبال را یک‌بار دیگر به ما گوشزد می‌کند. همین حالا بسیاری از بازیکنان بزرگ تیم ملی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی با هم اختلاف دارند. از سوی دیگر این مساله درباره برخی دیگر از بازیکنان نیز وجود دارد و این دودستگی در فاصله حدود 125 روز تا جام جهانی اتفاق خوبی برای فوتبال ایران محسوب نمی‌شود.

شاید تیم ملی را در وضعیت کنونی بتوانیم یک بمب در آستانه انفجار توصیف کنیم که اگر عملیات خنثی‌سازی‌اش صورت نگیرد، فاجعه‌ای بزرگ رخ خواهد داد.

اسکوچیچ جام جهانی را می‌بیند؟

مساله مهم دیگری که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، انتخابات فدراسیون فوتبال است. بدون شک اگر معادلات برای انتخابات فدراسیون در روز 8 شهریور به سود میرشاد ماجدی و همکارانش پیش نرود و رئیس جدیدی سکان مدیریت فوتبال را بر عهده بگیرد، شاید این اتفاق گریبان اسکوچیچ را نیز بگیرد.

رئیس بعدی فدراسیون دقیقا 12 روز قبل از اردوی تیم ملی در شهریور انتخاب می‌شود و هیچ بعید نیست که در صورت تغییر در رأس فدراسیون، بار دیگر شاهد حواشی پیرامون برکناری اسکوچیچ باشیم و این مربی کروات این‌بار به معنای واقعی رنگ نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی را نبیند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.