مرگ وزندگی اروپاییان در گرو غلات اوکراین

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سخنانی خواستار رفع انسداد غلات اوکراینی شد و آن را مساله «مرگ و زندگی» دانست.

به گزارش شهروند آنلاین، بورل در اظهاراتی با اشاره به آنکه رفع انسداد غلات اوکراینی بسیار مهم است، افزود: «امیدوارم تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه برای رفع انسداد از صادرات غلات اوکراین در این هفته به جایی برسد.»

همچنین خبرگزاری رویترز هم گزارش داد «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، به ارتش این کشور دستور داد که انهدام موشک‌های دوربرد و تسلیحات توپخانه اوکراین را در اولویت قرار دهند.»

این دستور در واکنش به اقدامات کشور‌های غربی و در راس آنها آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین انجام شد.

وزارت دفاع روسیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شویگو به فرماندهان دستور داد تا موشک‌های دوربرد و سلاح‌های توپخانه دشمن در اولویت قرار گیرند. از این سلاح‌ها برای گلوله باران مناطق مسکونی در دونباس تحت کنترل روسیه و آتش زدن عمدی مزارع گندم و سیلو‌های ذخیره غلات استفاده می‌شود.»

یک خبرگزاری محلی شویگو را با لباس رزم نشان داد که با «یونس بیک یوکوروف»، معاون وزیر دفاع، صحبت می‌کرد.

ماه گذشته «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، از ارائه مجدد تسلیحات به اوکراین به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد. در آن زمان پنتاگون هم اعلام کرد بسته‌های تسلیحاتی تازه برای اوکراین شامل ۱۸ هوویتزر، ۳۶ هزار گلوله مهمات برای آنها، دو سامانه دفاعی ساحلی هارپون Harpoon, راکت‌های توپخانه، تجهیزات مخابراتی امن، هزاران وسیله دید در شب و منابع مالی برای آموزش می‌شود.

هفته گذشته هم درحالی که اوکراین مجبور به پرداخت حقوق به کارکنان بخش بهداشت و ارائه خدمات دیگر در تحولات کنونی است، آمریکا و بانک جهانی در بیانیه‌ای از ارائه کمک ۱.۷ میلیارد دلاری بیشتر به این کشور خبر دادند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.