عشق با چشمان تمام‌بسته!

درباره «تی تی»؛ عاشقانه‌ترین فیلم سال‌های اخیر سینمای ایران که گیشه‌ها را گرم کرده

پولاد امین، شهروندآنلاین: این روزها فیلم «تی تی» روی پرده سینماهاست؛ فیلمی به کارگردانی آیدا پناهنده، سازنده فیلم‌های «ناهید»، «اسرافیل» و «پاییز نیکایدوها» که با نویسندگی مشترک ارسلان امیری و پناهنده در سال ۱۳۹۹ جلوی دوربین رفته است. فیلم با داستان عاشقانه بدفرجامش میان دو شخصیت بی‌ارتباط با هم- یکی فیزیکدانی در حال کار روی فرضیه پایان دنیا و دیگری زن اندک شیرین‌عقلی که می‌خواهد به بشریت خدمت کند- یکی از شیرین‌ترین عاشقانه‌های سینمای ایران در تمام چند دهه اخیر به شمار می‌آید و همین هم آن را واجد کیفیتی یکه و یگانه می‌کند.

«تی تی» که در آن بازیگرانی چون الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا ایفای نقش کرده‌اند، اول بار در ایران در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، ولی به این دلیل که این فیلم پیش از جشنواره فجر در سی‌ و سومین جشنوارهه بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۰ رونمایی شده بود، از داوری در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی محروم شد. با این حال، از نگاه منتقدان، «تی تی» در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه جزو فیلم‌های برگزیده آن سال انتخاب شد.

«تی تی» راوی داستانی گرم، جذاب و عاشقانه درباره یک استاد دانشگاه و فیزیکدان به نام ابراهیم (پارسا پیروزفر) با دختری شهرستانی و ساده ملقب به «تی تی» (الناز شاکردوست) است که به عنوان نیروی خدماتی در یک بیمارستان کار می‌کند. او که با اجاره دادن رحم خود به زوج‌های نابارور کسب درآمد می‌کند، با دکتر که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده، آشنا شده و یک رابطه شگفت‌انگیز عاشقانه را آغاز می‌کند؛ رابطه‌ای معصومانه‌ که وقتی دکتر دست‌نوشته‌ها و کاغذ‌هایش را در بیمارستان جا می‌گذارد، وارد مرحله‌ای جدید می‌شود. با این حال، «تی تی» شوهر- نامزدی هم دارد که مرد قابل اعتمادی نیست، ولی «تی تی» که چشم‌هایش را رو به دنیا بسته و خود را در افکار خویش غرق کرده، این قابل اعتماد نبودن را درک نمی‌کند و چشمانش را به روی حقیقت (نامزدی که از او سوءاستفاده می‌کند) بسته است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.