زنان ژیمناستیک‌کار ایرانی چه می‌پوشند؟

فدراسیون به دنبال تایید پوشش زنان ژیمناستیک کار در بخش آکروژیم

با وجود مجوز وزارت ورزش برای شاخه “ژیمناستیک برای همه” فدراسیون به دنبال تایید پوشش زنان ژیمناستیک کار در بخش آکروژیم است.

آذرماه 98 بود که فدراسیون جهانی برای اولین بار موافقت کرد زنان ایران با لباس‌ پوشیده در مسابقات آکروژیم شرکت کنند. از همان مقطع فدراسیون ایران گرفتن تاییدیه برای تشکیل تیم ملی و اعزام‌های برون مرزی برای زنان ژیمناستیک کار را کلید زد، اما بعد از گذشت یک سال این مساله هنوز عملی نشده است. چند لباس هم در ماه‌های اخیر توسط فدراسیون طراحی شده و به وزارت ورزش رفته، اما هنوز هیچ‌یک از آنها تأییدیه نگرفته‌ است.

این روزها اما خبر خوشحال‌ کننده دیگری به گوش می‌رسد. تایید پوشش بانوان در شاخه «ژیمناستیک برای همه» توسط وزارت ورزش و جوانان؛ این خبری بود که کانال رسمی فدراسیون ژیمناستیک منتشر کرد. از آنجایی که در چند دهه اخیر بانوان ایرانی در رشته ژیمناستیک فقط فعالیت داخلی داشتند، حضور یک تیم از ژیمناستیک ایران در یک مسابقه بین المللی با پوشش مصوب نهادهای داخلی در نوع خود می‌تواند جالب توجه باشد. تنها مسابقاتی که زنان در دهه‌های گذشته اجازه حضور در آنها را داشته‌اند، 4 دوره بازی‌های زنان کشورهای اسلامی بوده که در ایران برگزار شده است.

“ژیمناستیک برای همه” شاخه‌ای از رشته ژیمناستیک است که البته مسابقات آن بیشتر به صورت جشنواره برگزار می شود و چندان جنبه قهرمانی ندارد. این رشته به خاطر اینکه هر بار یک داستان خاص را توسط یک تیم به نمایش درمی‌آورد، لباس ثابتی ندارد، اما وزارت ورزش تایید کرده زنان ایرانی در صورتی که هر بار قبل از اعزام از طریق فدراسیون بتوانند تاییدیه لباس خود را دریافت کنند، مشکلی برای حضور در مسابقات بین المللی نخواهند داشت.

این هم می‌تواند در گام اول خبر خوبی برای زنان فعال در رشته ژیمناستیک باشد، اما فدراسیون با جدیت موضوع تایید پوشش زنان در رشته آکروباتیک ژیمناستیک را دنبال می‌کند. زهرا اینچه درگاهی، رییس فدراسیون ژیمناستیک در این باره می گوید: «پس از گرفتن تاییدیه از فدراسیون جهانی، برای طراحی لباس مکاتبه خود را با وزارت ورزش آغاز کردیم، اما متاسفانه کرونا خیلی از برنامه‌های ما را به تعویق انداخت. در نهایت طی ماههای اخیر که شرای بهتر شد و مجوز برای فعالیت های ورزشی صادر شد، توانستیم تیمی را آماده کنیم تا با لباس طراحی شده در حضور مدیران وزارت ورزش در بخش زنان برنامه اجرا کنند. سپس به وزارت ورزش دعوت شدم و توضیحاتی را درباره لباس طراحی شده، دادم. انشاله که مشکل خاصی برای تایید این لباس پیش نمی آید؛ اگرچه بازهم قرار است مدیران وزارت ورزش در سالن ژیمناستیک برای بازدید حاضر شوند.»

وی همچنین می افزاید: «در بخش ژیمناستیک برای همه مجوز داده شد که تیم به مسابقات بین المللی اعزام شود. البته پوشش آن تیم هم هر بار باید مورد تایید وزارت ورزش قرار بگیرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.