آتش در سراسر اروپا/جنگ فرهنگی با بمب و موشک

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 18 جولای 2022

«جنگ فرهنگی، با بمب و موشک» و «هویت و میراث اوکراین در خطر است» عنوان‌های گزارش نیویورک‌تایمز در روز دوشنبه، 18 جولای است و «هشدار قرمز: موج شدید گرما دمای هوا را فراتر از 40 درجه سانتیگراد می‌برد» عنوان گزارش گاردین.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، گاردین، تایمز و دیلی‌تلگراف به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«جنگ فرهنگی، با بمب و موشک» و «هویت و میراث اوکراین در خطر است» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است که از آسیب‌دیدن میراث فرهنگی اوکراین در نتیجه جنگ در این کشور می‌گوید.

«تمثالی جدید در کلیسای جامع سنت سوفیا در کی‌یف فرمانده قزاق قرن هفدهمی را به نشان می‌دهد.» و «خانه فرهنگ مرکزی آسیب‌دیده در شهر ایرپین (Irpin)، حومه کی‌یف. هر جنگی میراث فرهنگی را به خطر می‌اندازد.» توضیحاتی است که همراه تصاویر اول و دوم در صفحه نخست آمده است.

در این گزارش آمده: «این تصویر، یک فرمانده نظامی قزاق قرن هفدهمی را با ریش خاکستری بلند نشان می‌دهد. لئونید ماروشاک، موزه‌دار، در کی‌یف می‌گوید از بوچا (Bucha)، چیز جدیدی به سنت سوفیا آمده است: تصویری از فرهنگی که تسلیم نمی‌شود. او هیچ تفاوتی بین بقای مردم و سرزمین اوکراین و بقای تاریخ و اندیشه‌های آن قائل نیست. حالا میراث فرهنگی اوکراین میدان جنگ است. هر جنگی میراث فرهنگی را به خطر می‌اندازد.»

گاردین

«هشدار قرمز: موج شدید گرما دمای هوا را فراتر از 40 درجه سانتیگراد می‌برد» عنوان گزارش اصلی گاردین است. به گزارش این روزنامه، از مسافران خواسته شده است که از روز دوشنبه با قطار سفر نکنند، زیرا بریتانیا با موج گرمای رکوردشکنی مواجه است.

«آتش در سراسر اروپا، افزایش دما تا 47 درجه سانتیگراد»  عنوان تصویر اصلی گاردین است با این توضیح: «با گسترش آتش در منطقه Gironde در جنوب غربی فرانسه، آتش‌نشانان در حال مقابله با شعله‌های آتش نزدیک Louchats هستند.»

تایمز

گزارش اصلی تایمزدر توصیف«مبارزه تلویزیونی» کاندیداهای رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیاست. این روزنامه تیتر گزارش اصلی خود را به اظهارات ریشی سوناک (وزیر سابق دارایی بریتانیا و از کاندیداهای جانشینی بوریس جانسون) در مورد پیشنهادهای لیز تراس، دیگر کاندیدای این مبارزات، درباره کاهش مالیات اختصاص داده است.

تایمز در گزارش بالای صفحه خود به موج گرما در بریتانیا توجه کرده و گفته در حالی که افزایش دما به سمت رکورد زدن می‌رود، به مدارس گفته شده باز بمانند.

دیلی‌تلگراف

«بحران موج گرما بریتانیا را متوقف می‌کند» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است که می‌گوید: «60 درصد احتمال دارد دما امروز (دوشنبه) به 40 درجه سانتیگراد برسد. برنامه قطارها در سراسر کشور لغو می‌شود، در همین حال به مردم گفته شده در این موج گرما، در خانه بمانند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.