سندرز خطاب به بایدن: به قاتل پاداش دادی

سناتور دموکرات سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان را مصداق پاداش دادن به ریاض دانست

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا از سفر جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور به عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سندرز با اشاره به دست داشتن عربستان در قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی، سفر جو بایدن به این کشور را مصداق پاداش دادن به دیکتاتوری سعودی‌ها دانست. سناتور دموکرات آمریکایی در ادامه تاکید کرد با توجه به جنایتی که عربستان در قبال روزنامه‌نگار روزنامه واشنگتن پست مرتکب شده، این سفر نباید هرگز اتفاق می‌افتاد.

سندرز با زیر سوال بردن سفر بایدن به عربستان و دیدار او با ولیعهد این کشور، گفت شما با رهبری یک کشور مواجه هستید که در قتل یک روزنامه‌نگار واشنگتن پست دست داشته است. تصور نمی‌کنم چنین حکومتی به واسطه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا پاداش بگیرد.

سناتور ایالت ورمونت در ادامه افزود خاندانی با ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارید، که دموکراسی را زیر سوال می‌برد، با زنان به‌عنوان شهروندان درجه سوم رفتار می‌کند و مخالفان خود را حبس کرده و به قتل می‌رساند.

رئیس‌جمهوری آمریکا که بنا به ادعاهای مطرح در زمان تبلیغات انتخاباتی ۲۰۲۰ زمانی قرار بود عربستان را به واسطه قتل خاشقجی منزوی کند، به تازگی از ادعاهای حقوق بشری خود در قبال ریاض دست کشیده و برای حل بحران انرژی غرب دست به دامان سعودی‌ها شده است.

بایدن روز جمعه اعلام کرد به محمد بن سلمان گفته است او را مسئول قتل خاشقجی می‌داند. با این حال یک مقام سعودی حاضر در این دیدار گفت: مکالمه بایدن و بن سلمان آنگونه که رئیس‌جمهوری آمریکا توصیف کرده، نبوده است./مهر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.