ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد

بهاروند: آماده ایم تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه هوایی مطلع سازیم

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است، تاکید کرد: ایران درخصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه مطلع سازد

شهروند آنلاین به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی تهران و به ریاست «محسن بهاروند» معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با هیات اوکراینی به ریاست «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین در تهران برگزار شد.

رییس هیات ایرانی در این دیدار، با ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.

وی با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است، اظهار داشت: ایران درخصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه مطلع سازد.

بهاروند جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را دو کشور دوست دانست که متاسفانه شاهد این اتفاق بودند و اکنون باید بر سر میز مذاکره به توافق برسند.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه همچنین مصمم بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی کیفری و مجازات خاطیان، برقراری عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان را مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات اوکراینی نیز ضمن تشکر از استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران علیرغم شیوع ویروس کرونا و مثبت ارزیابی کردن دور اول مذاکرات در کی‌یف، از همکاری و تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت اجرای عدالت قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست دو طرف به احترام جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، مذاکرات خود را با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه آغاز کردند.

مذاکرات کارشناسی میان دو کشور در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.