دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر برای اجرای مجوز استخدام امدادگران

تاکید بر تسریع بیمه امدادگران داوطلب و پرداخت معوقات آنان

بیمه امدادگران، پرداخت معوقات و تلاش برای عملیاتی شده استخدام امدادگران تا پایان سال از جمله مباحث مهمی بود که از سوی رییس جمعیت هلال احمر مطرح شد.

 دکتر کریم همتی صبح امروز 28 مهرماه در جلسه شورای مدیران این جمعیت چندین موضوع مهم و کلیدی پیرامون امدادگران را بررسی کرد.

وی در این جلسه با اشاره به انتصاب بانوان در رده های مدیریتی جمعیت هلال احمر، گفت: روز اول قول دادیم که از ظرفیت بانوان در بحث مدیریت، استفاده بهینه خواهیم کرد.  این امر محقق شده و در آینده از این توان و ظرفیت، بیشتر استفاده خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه درباره بیمه امدادگران و استخدام آنها، افزود: بحث بیمه امدادگران داوطلب و پرداخت معوقات بایستی تسریع شود. از دبیرکل و معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت می خواهم در جلسه آینده، گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده، ارائه دهند.

استخدام امدادگران

وی ادامه داد: از معاونت پشتیبانی می خواهم اقدامات لازم برای اجرایی کردن مجوز استخدام که قبلا اخذ شده را اجرایی کنند.  انتظار دارم این کار مهم تا آخر سال به سرانجام برسد.

دکتر همتی درباره پرداخت مطالبات کارکنان این جمعیت، تاکید کرد: براساس قانون، پرداخت برخی مطالبات در گرو فروش املاک مازاد است که تاکنون از این ظرفیت قانونی استفاده نشده است. بنابراین از خزانه دار کل می‌خواهم با رعایت کامل قانون و دعوت از نهادهای نظارتی، این کار را انجام دهند تا بتوانیم معوقات کارکنان را پرداخت کنیم.

وی به تمرکز زدایی از ستاد و تفویض اختیارات به سازمان ها و استان ها با نظارت کامل حوزه های نظارتی اشاره کرد و گفت: این اقدام می تواند به پیشبرد بهتر امور کمک کند، به علاوه انتظار است که خرید بالگرد و خودروهای امدادی در اولویت اصلی سازمان امداد و نجات قرار گیرد.

لازم به ذکر است افزایش حق ایاب و ذهاب امدادگران و نجات گران از دیگر موضوعاتی است که اخیرا از سوی دکتر کریم همتی  رئیس جمعیت هلال احمر پیگیری شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.