احداث ٣ هزار هکتار نخلستان در سیستان وبلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در بازدید وزیر جهادکشاورزی از نخلستانهای میرجاوه گفت: سه هزار هکتار نخلستان با ارقام تجاری به منظور افزایش بهره وری و صادرات در این استان کاشته می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح توسعه نخیلات تجاری در شهرستان میرجاوه گفت : درراستای تحقق این طرح از ابتدای دی ماه سال گذشته با مشارکت گروه کشاورزی آریا ۵۴ هزار اصله پا جوش خرمای رقم تجاری مجول از خارج کشور وارد استان شده و جهت گذراندن دوران قرنطینه در محل ٣ هکتار گلخانه جدید که بدین منظور در مجتع گلخانه ای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی شهرستان میرجاوه احداث شده، نگهداری می شود.

امان الله طوقی تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری با استفاده از این پاجوش ها بیش از  هزار هکتار نخلستان جدید در شهرستان‌های میرجاوه، خاش و گلشن احداث شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.

او بیان کرد: از ۶۲ هزار و ۹۱۴ هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۴۹هزار و ۷۱۸ هکتار بارور است و سالیانه بیش‌از ۲۵۰ هزار و ۸۹۸ تن انواع خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

طوقی اظهارداشت: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

او گفت: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کشت خرما در استان زمینه اشتغال افزون‌بر ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

او تاکید کرد : در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.