اهالی هرندی از امروز «زندگی» دارند

بوستان «زندگی» در محله هرندی افتتاح شد

مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران از افتتاح یکی دیگر از طرح‌های اجرایی در کلانشهر تهران به نام بوستان زندگی خبر داد. به گفته علی‌محمد مختاری این بوستان با هدف ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران احداث شده است.

علی‌محمد مختاری گفت: «بوستان زندگی 24هکتار مساحت دارد و در محله هرندی واقع شده است.» به گفته مختاری این بوستان دارای امکاناتی نظیر دریاچه، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر روباز، میدانگاه توقف و تعامل فرهنگی و امکانات ورزشی و بازی کودکان است.

او  با اشاره به اینکه بوستان‌های ما در تهران اصولا حصاری ندارند به جز بوستان پارک شهر گفت: «در بوستان زندگی هم از همین بوستان به‌عنوان بوستان مادر الگوبرداری شده است.» به گفته مختاری ارتقای امنیت اجتماعی منطقه و افزایش سطح سلامت و بهداشت محله هرندی یکی از اهداف ساخت این بوستان بوده است. بوستانی که قرار است بستر مناسبی برای توسعه کارآفرینی و ایجاد محلی برای گذران اوقات فراغت فراهم کند.

شهردار تهران هم از بهره‌برداری پنج پارک در تهران گفت. او یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران را ترغیب افزایش فضای سبز در پایتخت عنوان کرد. سیاست‌هایی که به گفته پیروز حناچی  تأثیر بسیاری روی ارتقای کیفیت زندگی در تهران دارند.

حناچی از احداث کمربند سبز در اطراف پایتخت گفت: «قطعا تأثیر بسزایی در آلودگی هوا دارد، اما این اقدام به اندازه اقدام برای احداث بوستان‌ها در داخل محدوده شهر نیست.»

از ابتدای ‌سال تا انتهای بیست‌وچهارم مهرماه تهران ۱۵روز هوای پاک، ۱۵۲روز هوای قابل قبول، ۴۳روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه‌ها داشته است. شهردار تهران افزایش این ذرات در هوای شهر تهران را نشان‌دهنده استانداردنبودن خودروهای سنگین و نقش منابع آلوده‌کننده خارج از تهران دانست. حناچی گفت: «به زودی در منطقه ۱۴ شاهد بهره‌برداری پارک معروف به وثوق‌الدوله خواهیم بود. پارک‌های حکیم، اخوان، چهارباغ و گل‌ها هم به‌زودی افتتاح خواهند شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.