افزایش شکاف در صفوف حزب جمهوریخواه

مواضع 3 سناتور علیه ترامپ دو هفته پیش از انتخابات

دامنه اختلاف بین دونالد ترامپ و شماری از اعضای حزب جموریخو‌اه و حتی برخی از سناتورهای پرنفوذ این حزب در حال گسترش است. چنین پدیده‌ای دو هفته پیش از برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز آمریکا پدیده‌ای استثنایی است

شهروند آنلاین: چند تن از سناتورهای حزب جمهوریخواه آشکارا لب به انتقاد از برنامه و عملکرد دونالد ترامپ گشوده‌اند. حتی یکی از سناتورهای پرنفوذ حزب جمهوریخواه گفته است، هنوز تصمیم نگرفته رای خود را به چه کسی بدهد. برخی دیگر از اعضای حزب جمهورخواه حتی گفته‌اند که به ترامپ رای نخواهند داد.

روی برتافتن سناتورهای جمهوریخواه از کاندید حزب خود آن هم دو هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری، موضوعی است که توجه بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی در آمریکا را متوجه خود ساخته است.

سناتور بن سس، از ایالت نبراسکا در تماس تلفنی با شرکت‌کنندگان در انتخابات از عملکرد ترامپ در قبال متحدان و دشمنان آمریکا انتقاد کرده است.او گفته است که ترامپ مماشات می‌کند، به رنج مسلمانان ایغور در چین بی توجه است و هیچ حمایتی از مردم و معترضان در هنگ‌کنگ از خود نشان نداده است.

بن سس گفته است: «ما تحت رهبری دونالد ترامپ به جای هدایت و رهبری متحدان‌مان در جهان، عملا آن‌ها را دور می‌زنیم و به بازی نمی‌گیریم.»

سناتور جان کورنین نیز لب به انتقاد از ترامپ گشوده است. سناتور سوزان کالینزٰ حتی گفته است، تصمیم قطعی نگرفته که در انتخابات رای خود را به سود چه کسی به صندوق بریزد. اکنون تحلیلگران می‌پرسند، چگونه است که دو هفته پیش از انتخابات، انتقادها نسبت به عملکرد دونالد ترامپ در صفوف حزب جمهوریخواه افزایش یافته است؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.