ستاد کرونای پایتخت خواستار منع سفر و بازگشت دورکاری شد

روز گذشته در تهران 162 نفر روانه بخش مراقبت‌های ویژه شدند

پیک سوم کرونا گسترده‌تر از قبل و با میزان سرایت بالا در تهران جولان می‌دهد. میزان ابتلا، بستری و مرگ‌و‌میر در پایتخت همچنان بالاست. به‌طور متوسط در چند هفته گذشته هزار نفر در تهران به دلیل ابتلا به کرونا جان‌شان را از دست می‌دهند. بیماران کرونایی در تهران با علایم حاد به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و بیشتر از قبل در مراکز درمانی ماندگار می‌شوند.

همین امر باعث شد تا فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درخواست ممنوعیت سفر و اعمال جریمه برای افراد بی‌توجه به این مقررات را داشته باشد. علیرضا زالی می‌گوید: «تا زمانی که رفت‌وآمد و سفرها در داخل شهر مدیریت نشود، این روند و چرخه ویروس منحوس در تهران استمرار پیدا می‌کند.»
به همین دلیل زالی علاوه بر پافشاری بر ممنوعیت سفر، خواهان اعمال دورکاری کارکنان و کارمندان است: «همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم باید دورکاری اعمال شود. کماکان پیشنهاد ما و استانداری تهران تقلیل ظرفیت کارکنان در استان تهران حداقل برای یک تا دو هفته است که بتوانیم سفرها در تهران را کم کنیم.»
آن‌طور که فرمانده ستاد کرونای تهران می‌گوید دورکاری، هم در کاهش آلودگی هوا موثر است و هم می‌تواند باعث کاهش ترددهای درون‌شهری شود.
از همین رو زالی و همکارانش در ستاد مقابله با کرونای تهران، بسته‌های پیشنهادی برای تقلیل سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری تهیه کرده‌اند. این ستاد طی نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کرده تا برای تعطیلات تجمیع هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد مداخلات منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود.
زالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دیگر مشخصات پیک سوم شیوع کرونا هم اشاره کرد: «اکثر بیماران در پیک سوم به صورت خانوادگی مراجعه می‌کنند، در صورتی که در پیک اول و دوم این الگو کمتر مشاهده می‌شد.»
او ادامه داد: «20 تا 25‌درصد مراجعان روزانه در مراکز درمانی استان تهران نیازمند دریافت خدمات مراقبت‌های ویژه در همان ابتدای ورود به بیمارستان‌ها هستند. روز گذشته در تهران ۱۶۲بیمار مستقیما در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.»
به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، شیب پیک سوم این بیماری در تهران همچنان صعودی است: « شروع پیک دوم بعد از یک افول نسبی پیک اول بود، ولی پیک دوم و سوم به هم متصل شدند و یک حالت پیوستگی پیدا کردند که نگران‌کننده است، حتی پیک سوم در تهران هنوز حالت صعودی تلقی می‌شود و دچار کاهش شاخص نشده است.»
او افزایش مدت زمان بستری افراد بیمار در بیمارستان‌ها را از دیگر مشخصه‌های پیک سوم کرونا خواند و دراین‌باره گفت: «چند اتفاق در جریانات اخیر افتاده که ما را از پیک دوم متمایز می‌کند، اول اینکه بیماران در شرایط بدحال‌تری مراجعه می‌کنند، دوم اینکه مدت اقامت بیماران در بیمارستان‌ها نسبت به پیک اول و دوم، حداقل بین 2/1 تا 3/2روز افزایش داشته و طولانی‌تر شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.