بالاخره مهران مدیری به مسعود کیمیایی رسید!

خبرهای حیرت‌انگیزی از "خائن‌کشی" شنیده می‌شود

فیلم‌های مسعود کیمیایی همواره آثاری پر سروصدا و جنجالی بوده‌اند. حالا مهران مدیری هم به او پیوسته تا دست در دست هم “خائن‌کشی” را پرسروصداتر و جنجالی‌تر از هر فیلم دیگری کنند

شهروند آنلاین:‌ بالاخره همکاری کنجکاوی‌برانگیزی که در روز سوم مهر در مطلبی تحت عنوان «یک‌بار دیگر رفاقت، خیانت، عشق، انتقام و حرکت در مسیر خلاف جمع» وعده داده بودیم، به شکل رسمی تایید شد. خبری که شاید پیش از اعلام رسمی در تصور هم نمی‌گنجید: حضورغافلگیرکننده مهران مدیری در فیلم جدید مسعود کیمیایی!

حضور مهران مدیری در فیلم جدید مسعود کیمیایی شاید غافلگیرکننده‌ترین خبری باشد که از ابتدای آغاز پیش‌تولید فیلم «خائن‌کشی» رسانه‌ای شده است. حضوری که اگر در کنار حضور امیر آقایی و سارا بهرامی در سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی قرار گیرد، معلوم خواهد شد که کیمیایی در این فیلم از چه گروه متفاوتی به عنوان بازیگران این فیلم استفاده خواهد کرد- البته اگر به سیاق اغلب فیلم‌های سینمایی در ادامه مسیر این همکاری‌ها منتفی نشوند!

مدیری-کیمیایی

روابط عمومی فیلم “خائن کشی” خبر داد که مهران مدیری به جمع بازیگران فیلم “خائن‌کشی” مسعود کیمیایی پیوسته است. پیش‌تر این روابط عمومی از پیوستن امیر آقایی و سارا بهرامی نیز به این فیلم خبر داده بود که به عنوان اولین بازیگران “خائن‌کشی” انتخاب و معرفی شده بودند. حالا با توجه به این سه بازیگری که به احتمال زیاد در کنار پولاد کیمیایی چهار شخصیت اصلی “خائن‌کشی” را بازی خواهند کرد، می‌توان گفت که با یکی از متفاوت‌ترین ترکیب‌های کارنامه مسعود کیمیایی سر و کار خواهیم داشت. اتفاقی که کیمیایی در فیلم قبلی‌اش “خون شد” نیز مد نظر داشت و با بازیگری چون سعید آقاخانی همکاری کرده بود که معمولا جزو تیپ بازیگران فیلم‌های کیمیایی به شمار نمی‌آید.
درباره ترکیب بازیگران “خائن‌کشی” باید گفت که هر سه بازیگر این فهرست اولین همکاری‌شان را با مسعود کیمیایی تجربه می‌کنند. البته پیش‌تر قرار بود که کیمیایی و مدیری در فیلم ” جرم ” با هم همکاری داشته باشند، که به دلایلی آن همکاری شکل نگرفت تا “خائن‌کشی” اولین همکاری این دو چهره محبوب سینما باشد.

درباره “خائن‌کشی”

داستان فیلم “خائن‌کشی” که در دهه بیست می‌گذرد، درباره مهدی بلیغ- یکی از شناخته‌شده‌ترین خلافکاران تاریخ جنایی ایران است. در فیلم خواهیم دید که مهدی نظری، هوشنگ مجتبایی و مهدی بلیغ که سارقان بدنام تهران آن سال‌ها هستند، با هم سرقت می‌کنند. این سه با هم عهد دارند اگر یکی‌شان به دام افتاد، آن دو نفر دیگر دنبال کارش را گرفته و آزادش کند. اما بعد از دستگیری مهدی بلیغ، آن دوتای دیگر نه‌تنها تلاشی برای آزادکردن او انجام نمی‌دهند، بلکه با فریب همسر بلیغ به او یک زخم کاری می‌زنند و باعث می‌شوند بلیغ بعد از آزادی از زندان، کاری جز یافتن و کشتن‌شان نداشته باشد.
کسانی که “خائن‌کشی” را خوانده‌اند، می‌گویند که یکی از منسجم‌ترین سناریوهای سال‌های اخیر مسعود کیمیایی است- که البته انتظاری هم جز این نمی‌رود. به هر حال کیمیایی به ادعای نزدیکانش شناخت خوبی از این سارق و کلاهبردار زبردست دارد که یکی از مهم‌ترین شیرین‌کاری‌هایش، فروش کاخ دادگستری تهران به دو تاجر آمریکایی، همواره موضوع شوخی‌های کیمیایی بوده، و سال‌ها تلاش کرده تا داستان زندگی این کاراکتر جذاب را جلوی دوربین ببرد.
با این حال نگرانی‌هایی هم وجود دارد که مهم‌ترینش دشواری ساخت فیلمی قاعدتا پرهزینه در بستر تاریخ معاصر است (که حتی از تاریخ قدیم‌تر نیز دشوارتر جلوه می‌کند) و البته مهم‌تر و دشوارتر از آن، چالش‌های موجود بر سر ساخت فیلم درباره شخصیتی که در‌ سال 1358 اعدام شده است. شخصیتی که اگر چه به واسطه جرم مربوط به موادمخدر اعدام شده، اما به هر حال شاخک‌های ارشاد همواره برای چنین فیلم‌هایی حساس بوده‌اند!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.