هوای کدام کلانشهرها ناسالم است؟

مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: امروز هوای ۲ کلانشهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، یک کلانشهر ناسالم برای تمام گروه ها و ۵ کلانشهر در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران و کرج به ترتیب با شاخص های ۱۲۳ و ۱۰۱ ناسالم برای گروه های حساس و هوای کلانشهر اهواز با شاخص ۱۵۵ ناسالم برای تمام گروه ها است.

همچنین هوای کلانشهرهای شیراز، اراک، تبریز ، اصفهان و مشهد به ترتیب با شاخص های ۶۱، ۸۲، ۵۹، ۸۲ و ۸۱ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

روز گذشته هوای کلانشهرهای تهران و کرج به ترتیب با شاخص های ۱۳۷ و ۱۲۳ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، هوای اهواز با شاخص ۳۱۸ در شرایط خطرناک، هوای کلانشهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز و اراک به ترتیب با شاخص های ۵۶، ۷۶، ۸۰، ۷۳ و ۸۷ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای خطرناک است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.