بریتانیا در آتش جهنم/ وضعیت آب‌وهوایی اضطراری ملی در ایالات متحده

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 20 جولای 2022

با بالا گرفتن بحران گرما در جهان، چهارشنبه، 20 جولای واشینگتن‌پست تیتر زد: «بایدن اعلام وضعیت اضطراری آب و هوا را بررسی می‌کند». گاردین از خسارات گرمای بی‌سابقه در بریتانیا گفت. سان بریتانیا را در آتش جهنم دید و دیلی‌میل از رقابت برای خانه شماره 10 داونینگ استریت گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، گاردین، دیلی‌میل و سان به این شرح است:

واشینگتن‌پست

«بایدن اعلام وضعیت اضطراری آب و هوا را بررسی می‌کند» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که با تصویری از حریق بر اثر افزایش دما و تلاش برای اطفای آن همراه شده است. در گزارش آمده: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در حال بررسی این موضوع است که آیا در هفته‌های آینده وضعیت اضطراری آب و هوایی ملی اعلام کند، چرا که او به دنبال نجات برنامه زیست‌محیطی متوقف‌شده خود و جلب رضایت دموکرات‌ها در کاپیتول هیل (کنگره)  است که روز سه‌شنبه خواستار واکنش سریع و جسورانه در برابر گرمایش جهانی شدند.»واشینگتن پست

گاردین

«زنگ خطر: آسیب بریتانیا از بالاترین دما تاکنون» عنوان گزارش اصلی گاردین است که می‌گوید رکورد دمایی که روز سه‌شنبه (19 جولای) ثبت شد، باید «زنگ هشدار» آب و هوایی تلقی شود.

این گزارش رکوردهای جدید گرما را «نقطه عطف وحشتناک» و «زنگ خطر» توصیف کرد و گزارش داد که احتمالا تا 1000 مرگ در نتیجه موج گرما بین یکشنبه و چهارشنبه رخ داده است. همچنین به نقل از دانشمندان آب و هوا هشدار داد که بریتانیا ممکن است در آینده هر سه سال شاهد دماهایی مشابه باشد.

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «خانه‌هایی در  ونینگتون (Wennington) در شرق لندن که گمان می‌رود با شعله‌ور شدن علفزارها، مشتعل شده‌اند.»گاردین

دیلی‌میل

«هشدار حامیان تراس: معاملات کثیف پشت پرده به هیچ‌وجه» عنوان گزارش اصلی دیلی‌میل است. به گزارش این روزنامه، در حالی که رقابت برای سکونت در خانه شماره 10 داونینگ استریت (ساختمان نخست‌وزیری) به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود، متحدان لیز تراس، وزیر امور خارجه و از کاندیداهای نخست‌وزیری بریتانیا، به ریشی سوناک (دیگر کاندیدای نخست‌وزیری و وزیر سابق دارایی) نسبت به مشارکت در «معاملات حیله‌گرانه پشت پرده» هشدار داده‌اند.

«کابوس حریق بزرگ» عنوان تصویر اصلی است که از آتش‌سوزی‌های مهیب بر اثر افزایش بی‌سابقه دما در بریتانیا حکایت دارد.

سان

«آتش جهنم» عنوان گزارش اصلی روزنامه «سان» است که توضیح می‌دهد چگونه «جهنم» خانه‌های ونینگتون را در شرق لندن درنوردیده است. این روزنامه با اعلام ثبت دمای 40.3  سانتیگراد در بریتانیا، گزارش می‌دهد که حداقل پنج خانه در آتش‌سوزی ونینگتون ویران شده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.