قالیچه ایران در ژنو

در حاشیه شصت و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) که از هفته گذشته در مقر این سازمان در ژنو جریان دارد، طی مراسمی همزمان با افتتاح نمایشگاه فرش دستباف ایرانی، یک تخته قالیچه نفیس به عنوان نماد هنر قالی بافی ایرانی به سازمان جهانی مالکیت معنوی اهداء شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ این قالیچه ابریشمی که در سبک اصفهان طراحی و بافته شده است، منقش به علامت (لوگوی) وایپواست که در وسط آن به شیوه ای بسیار ظریف و دقیق و با بهره گیری هنرمندانه از ترکیب ۷ رنگ نقش بسته است.

در مراسم رونمایی و اهدای این قالیچه، که با حضور طراح و مجری اثر، استاد اکبر مهدیی اصفهانی، در محل وایپو برگزار شد، اسماعیل بقایی هامانه، سفیر و نماینده دائم کشورمان در ژنو طی سخنانی ضمن تشریح جایگاه و اهمیت تاریخی قالی ایرانی به عنوان نماد و روای فرهنگ و هنر سرزمین پارس، بر عزم کشورمان برای حمایت از حقوق مالکیت فکری فرش دستباف از طریق ایجاد و تقویت سامانه های مربوطه طبق کنوانسیون های بین المللی وایپو تاکید کرد.

گفتنی است، این قالیچه در ابعاد ۱۳۰ در ۱۰۶ سانتی متر  با تار و پود ابریشم و کتان در شهر اصفهان طی ۱۳ ماه  بافته شده است.

این رویداد فرهنگی به ابتکار نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو  و همکاری دبیرخانه سازمان جهانی مالکیت معنوی برنامه ریزی و اجرا شد.

تعداد قابل توجهی از سفرا، دیپلمات های مقیم، مقامات و کارکنان سازمان های بین المللی و جمعی از هموطنان ایرانی ساکن سوئیس حضور داشتند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.