جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان پزشکی سراسر کشور در حرم مطهر رضوی

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی سراسر کشور با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش شهروند آنلاین؛جشن فارغ التحصیلی دانشجویان منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، عصر دیروز با حضور ۸۸۸ دانش‌آموخته، به نمایندگی از تمامی شش هزار فارغ‌التحصیلان این دوره، در حرم مطهر رضوی برگزار شد و علاوه بر وزیر بهداشت، جمعی دیگر از مسئولان این وزارتخانه نیز زائر حرم امام هشتم(ع) بودند تا در این اقدام بدیع و تجربه‌ سرشار از معنویت و دلدادگی، در کنار دانش‌آموختگان علوم پزشکی باشند.

این مراسم با قرائت سوگندنامه پایان یافت.

 با امام رضا(ع) عهد بندید که در راه خدمت خسته نمی‌شوید

دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: پزشکی یک شغل مقدس است و در تاریخ کهن ایران به افرادی که به پزشکی مشغول بودند، حکیم می‌گفتند زیرا هم اهل طبابت و هم اهل معرفت بودند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: کادر پزشکی از ابتدای انقلاب چه در هشت سال دفاع مقدس، چه در ایام کرونا و چه کمک به بیماران در درمان مناطق محروم، پیوسته در کنار ملت شریف ایران بوده و در این مسیر شهدایی نیز تقدیم انقلاب کرده است.

دکتر عین‌اللهی تصریح کرد: امروز همه شما دانش‌آموختگان علوم پزشکی، برای ادامه این راه، با امام رضا(ع) عهد ببندید که در این راه خسته نمی‌شوید و برای خدمت به مردم تمام توان خود را به کار خواهید گرفت.

وی افزود: در جوار بارگاه حضرت رضا(ع) با ایشان عهد ببندید که در خدمت بشریت باشید و از این شغل به عنوان وسیله‌ای برای قرب الهی بهره ببرید.

وزیر بهداشت به سختی‌های رشته پزشکی هم اشاره کرد و گفت: شما به خوبی می‌دانید که این حرفه، استقامت، حوصله، شب بیداری، دقت و صبر می‌طلبد و باید این توانایی را در خود تقویت کنید که توسل به ائمه اطهار و به ویژه حضرت رضا(ع) در این مسیر یک پشتوانه بسیار قوی برای شما عزیزان خواهد بود.

یکی از قوی‌ترین کادرهای پزشکی‌ منطقه هستیم

دکتر عین‌اللهی درباره جایگاه ایران اسلامی در علم پزشکی نیز گفت: بعد از انقلاب اسلامی، کادر پزشکی کشور ما پیشرفت زیادی داشته و به جرأت می‌توان گفت، امروز یکی از قوی‌ترین کادرهای پزشکی‌ منطقه هستیم.

وی افزود: البته با همه‌ این موفقیت‌ها، هنوز تا تحقق اهدافمان فاصله داریم و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به مرجعیت علمی نیز برسیم که در این زمینه، فارغ التحصیلان علوم پزشکی باید در کنار خدمت‌رسانی به مردم، دنبال پژوهش و کسب علم بیشتر باشند.

  الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور

دکتر سیم فروش، رئیس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی نیز در این مراسم گفت: جای خوشحالی دارد که معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برای نخستین بار اقدام به برگزاری چنین مراسمی در حرم مطهر رضوی می‌کند و به نظر می‌رسد سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با برگزاری جشن فارغ التحصیلی برای دانشجویان خود در مکان‌های مقدس، روح معنوی این مراسم را تقویت کنند.

وی خطاب به دانش آموختگان علوم پزشکی افزود: ظاهر کار پزشکی خیلی زیبا نیست، چون پیوسته با بیمار و دارو سرو کار خواهید داشت و به همین دلیل لازم است در طول خدمت، روحیه محبت ورزی، آرامش و امید آفرینی را در خود تقویت کنید تا هم خود آرامش بیشتری داشته باشید و هم بیماران در تعامل با شما، احساس آرامش کند.

در ادامه مراسم، احمد واعظی ذاکر اهل بیت(ع) مدیحه‌سرایی کرد، گروه همخوانی گلدسته‌های حرم نیز به اجرای سرود پرداختند و جمعی از خانواده‌های شهدای سلامت نیز تقدیر شدند.

سپس دانشجویان با لباس‌های فارغ التحصیلی خاص علوم پزشکی، رو به مضجع منور حضرت رضا(ع)، سوگندنامه خود را قرائت کردند تا برای آغاز خدمت خود، با امام رئوف، عهد و پیمان بسته باشند./ آستان‌نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.