جهانِ بی‌حوصله

نتیجه هفت ماه چالش و مبارزه جدی با همه‌گیری

بعد از هفت ماه ماسک‌زدن، شستن دست ها و رعایت حداقل فاصله از دیگران در‌میان جمع ، برخی از افراد علامت جدیدی از ویروس کرونا احساس می کنند: بی حوصلگی.

راضیه زرگری- دکتر آنتونی فاوسی در مصاحبه ای با لاپوک ،خبرنگار ارشد پزشکی CBS News در واکنش به سوالی در مورد پیش‌بینی وضعیت مردم در سال آینده و تأثیر ویروس بر زندگی آمریکایی‌ها در ماه‌های پیش رو می‌گوید: رسیدن به واکسن ویروس کرونا به این معنی نیست که سایر اقدامات احتیاطی به طور خودکار تمام می‌شود.

رهایی از کووید19 نزدیک نیست

او معتقد است: تأثیر واکسن هم به میزان اثر آن بر ویروس و هم زمینه افرادی که آن را دریافت می‌کنند بستگی دارد. فاوسی هشدار می دهد ، حتی اگر دانشمندان واکسن را تا ابتدای سال آینده کشف کنند ، مردم احتمالاً باید تا پاییز و زمستان آینده اقدامات احتیاطی بهداشت عمومی از جمله پوشیدن ماسک را انجام دهند.

حتی اگر دانشمندان واکسن را تا ابتدای سال آینده کشف کنند ، مردم احتمالاً باید تا پاییز و زمستان آینده اقدامات احتیاطی بهداشت عمومی از جمله پوشیدن ماسک را انجام دهند

بعد از هفت ماه ماسک‌زدن ، شستن دست ها و رعایت حداقل فاصله از دیگران در‌میان جمع ، برخی از افراد علامت جدیدی از ویروس کرونا احساس می کنند: بی حوصلگی.فاوسی تصریح می‌کند: “من فکر می‌کنم از این ویروس رها خواهیم شد، اما فکر نمی‌کنم این رهایی تا پایان سال آینده از راه برسد.”

فاوسی به دلیل اظهارنظرهایی که در ماه مارس در برنامه 60 دقیقه این شبکه داشت ، مورد انتقاد قرار گرفت. او در آن زمان نیاز مردم به ماسک زدن در انظار عمومی را کم اهمیت دانست. با این حال این پزشک در مصاحبه این هفته ، او اعتراف می‌کند تا ماه آوریل اطلاعات جدید و بهبود کیفیت ماسك‌ها نظرش را تغییر داده و به نوبه خود ، توصیه‌های علمی تایید شده برای مردم دارد.

  لبخند‌زدن در دنیای پنهان‌پشت کووید‌19

   گزارش تصویری Getty Images

فاوچی عنوان می‌کند:”بیایید یک بار برای همیشه این مسئله را روشن کنیم و خلاص شویم. پارچه هایی که برای ماسک استفاده می شوند لزوما نباید قابلیت‌های ماسک جراحی یا N95 را داشته باشند؛ پوشش‌های پارچه‌ای معمولی هم موثر است. حالا دیگر کمبود ماسک وجود ندارد. مطالعات پشتیبان تجزیه و تحلیل متا نشان داد که همه ماسک‌ها در جلوگیری از عفونت موثر هستند.

فاوسی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، یکی از اعضای سخنگو در گروه ویژه ویروس کرونا کاخ سفید بوده است.او می‌گوید در سال آینده ، مردم باید روش‌های آزمایش خود را با كاهش هزینه ها و افزایش دسترسی دنبال کنند؛ این دو فاکتور برای بهبود سلامت عمومی و آرامش روانی جامعه مهم است. او می‌گوید روزی را تصور می‌کند که در آن تست‌های تشخیصی با قیمت 2 دلار در داروخانه‌ها در دسترس باشد.

این پزشک آمریکا را از نظر فن آوری پیشرفته ترین كشور دنیا خطاب می‌کند و می‌گوید:” می توانیم با یک کاغذ که روی کاست کوچک به ارزش 1 دلار چسبیده ، آزمایشی بسازیم که در  5 دقیقه انجام شود و در عین حال 98٪ حساس باشد. ”

قرار نیست شرایط به حالت کاملا عادی برگردد. اما اگر ما بخواهیم به سمت وضعیت عادی برویم ، باید توصیه‌های بهداشت عمومی را دنبال کنیم؛ به همین سادگی

وقتی نوبت به درمان کووید19 می‌رسد ، فاوسی اعتبار همکاران خود در انستیتوی ملی بهداشت را برای دهه‌ها تحقیق گواه قرار می‌دهد. اعتباری که کشور را در مسیر پیشرفت در این بیماری همه‌گیر قرار داده است.

لاپوک خبرنگار ارشد پزشکی به این اظهارات فاوسی واکنش نشان می دهد: “تعداد زیادی از محققان هستند که شما هرگز آنها را با اهمیت ندیده‌اید.افرادی مانند دکتر بارنی گراهام ، دکتر جان ماسکولا و بسیاری دیگر که دهه‌ها تحقیقات انجام داده‌اند تا اجازه تولید واکسن‌ها داده شود.”

از برنامه‌های سلامت و غربالگری خود غافل نشوید

این خبرنگار حوزه پزشکی با نگاه به آینده همه‌گیری در ماه‌های آینده ، توصیه می‌کند: از داروها و تست‌های پیشگیرانه از همه بیماری‌ها غافل نشوید. آزمایشات و غربالگری های معمول مانند ماموگرافی ، کولونوسکوپی ، آزمایش پاپ اسمیر و بررسی فشار خون می تواند بیماری‌ها را قبل از وخیم‌تر شدن تشخیص دهد. ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اقدامات احتیاطی بیشتری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهند ؛ بنابراین مردم باید برنامه خود برای غربالگری را حفظ کنند و از مراجعه به مطب پزشک نترسند.

او همچنین توصیه می‌کند افراد هنگام مراجعه به پزشک اقدامات احتیاطی از جمله پوشیدن ماسک را انجام دهند و اگر اخیرا در معرض محیط آلوده به ویروس بوده اند، در خانه ماندن را جدی بگیرند: ” قرار نیست شرایط به حالت کاملا عادی برگردد. اما اگر ما بخواهیم به سمت وضعیت عادی برویم ، باید توصیه‌های بهداشت عمومی را دنبال کنیم؛ به همین سادگی.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.